یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
مراسم افتتاحیه

حوزه/ حسن عابدینی گفت: باید عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) را در قاب تصویر به افکار عمومی برسانیم. امسال اربعین ویژگی خاص دیگری دارد و امت اسلامی و مقاومت اسلامی سوگوار شهدای بزرگی از شهید هنیه تا شهید فواد شکر است

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حسن عابدینی معاون‌ امور استان‌های سازمان صداوسیما امروز ۲۰ مردادماه، در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در کربلای سیدالشهدا گذشت، اگر طی این ۴۰ روز از سوی حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و حضرت ام کلثوم استمرار پیدا نمی‌کرد، حتما وضعیتی که امروز از پیام قیام عاشورا بود، شکل نمی‌گرفت.

وی افزود: حضور میلیون‌ها نفر در پیاده روی اربعین ثمره جهاد تبیینی که است که در این ۴۰ روز از کربلا تا شام اتفاق افتاده است. تعداد افرادی که طی ۱۰ سال گذشته به کربلا سفر می‌کنند ۲ برابر شده است و اگر همین تعداد برای ۱۰ سال آینده قابل بررسی باشد، رقمی حدود ۵۰ میلیون نفر را خواهیم داشت که بخش عمده‌ای از آن‌ها از شرق ایران هستند.

عابدینی ادامه داد: امسال ما تلاش کرده‌ایم تیم‌های خبری گسترده‌تری برای به تصویر کشیدن این شور و آشنایی محبان اهل بیت(ع) و سالار شهیدان به مرزهای ریمدان و میرجاوه و مرزهای غربی از تمرچین و باشماق تا خسروی و مهران و همچنین چزابه و شلمچه اعزام کنیم. تلاش کرده‌ایم تا در تمامی این مرزها تیم‌های خبری مستقر شوند.

معاون‌ امور استان‌های سازمان صداوسیما بیان کرد: صداوسیما امسال در تمامی مرزها فیبر نوری کشیده است؛ همچنین در مرز مهران که ۶۰ درصد زائران از آن عبور می‌کنند چندین خط تصویر به سراسر کشور منتقل کرده است. مرزهای باشماق و تمرچین ۲ تا ۳ سال است که فعال شده؛ بنابراین تلاش داریم توزیع زائران به این ۲ مرز نیز انجام گیرد.

وی گفت: برای ارائه امکانات به زائران حسینی باید بر اساس تعداد گفته شده برای ۱۰ سال آینده پیش‌بینی‌های لازم انجام و امکانات فراهم شود. باید برای استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در سال‌های آینده فکری کرد. افرادی از کرمان، بندرعباس و بوشهر نیز اعزام می‌شوند باید به صورت جداگانه برنامه‌ای برای آن‌ها تدارک دید؛ در نهایت تدابیری اندیشیده‌ایم که در بین راه زمینه برای خدمات‌رسانی فراهم شود.

عابدینی بیان کرد: باید عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) را در قاب تصویر به افکار عمومی برسانیم. امسال اربعین ویژگی خاص دیگری دارد و امت اسلامی و مقاومت اسلامی سوگوار شهدای بزرگی از شهید هنیه تا شهید فواد شکر است. خونخواری و جنایت در ذات رژیم صهیونیستی است. امام(ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، شاید بتوانیم این بینش امام(ره) را محقق کنیم، همان‎طور که بسیاری از بینش‌های ایشان محقق شده است.

معاون‌ امور استان‌های سازمان صداوسیما افزود: انسانیت در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به مسلخ برده می‌شود؛ بنابراین جمهوری اسلامی خونخواه مهمان شهید خود خواهد بود، گرچه زمان، مکان، نوع، کیفیت و کمیت آن برای ما مشخص نیست اما در تحقق آن تردیدی وجود ندارد.

وی بیان کرد: حدود ۸ سال از عمر رادیو زیارت می‌گذرد و امسال در آستانه اربعین وارد هشتمین سال فعالیت رادیو زیارت می‌شویم. نیاز داریم حداقل یک فرستنده ۲۰۰ وات در مراکز استان‌ها راه‌اندازی و به تدریج این صدا به سراسر کشور و روستاها نیز رسانده شود.

عابدینی ادامه داد: معارف اهل بیت(ع) در کنار مناسک ایشان بسیار مهم است. مناسک به اندازه خود اما معارف باید بیشتر ترویج شود. جهاد تبیین نیاز به معارف دارد و نسل جدید بیشتر باید به موضوع معارف توجه کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha