یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: مجالس حضرت رقیه(س) مدرسه‌ای‌ از آموزه‌های مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در بوشهر، اظهار داشت: این کودک سه ساله نقش بزرگی در تاریخ اسلام و اهل‌بیت ایفا کرده است.

وی افزود: امیدواریم این مراسم در سطح استان گسترش پیدا کند و مدرسه‌ای از بیان آموزه‌های مکتب اهل‌بیت علیهم السلام باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به نقش فوق‌العاده زنان بویژه حضرت رقیه سلام الله علیها در حادثه کربلا، بیان کرد: حمایت از دین و راه خدا به سن و جنسیت محدود نیست بلکه در هر سن و با هر جنسیتی مجاهدت در راه خدا معنا و مفهوم دارد.

وی، مظلومیت در بدترین شرایط اسارت را از ویژگی‌های شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها دانست و ادامه داد: ظالم هم در دنیا و هم در آخرت عذاب می‌بیند و می‌بینیم بنی امیه بعد از ظلمی که کردند بویژه به حضرت رقیه سلام الله علیها به چه عقوبتی دچار شدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: ظلم در هر بخشی چه راجع به حقوق شخصی یا مسائل بزرگ یک آثار و پیامد عجیب در دنیا و بدتر از آن در آخرت دارد.

وی افزود: اگر ظلم موجب شهادت خاندان انسان آن هم اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شود و عوض سوگواری و عرض تسلیت، آن شخص را به اسارت ببرند و این چنین با او برخورد کنند، خداوند چنان انتقامی می‌گیرد که در دنیا نام و نشان یزید و یزیدیان از بین برود و از آن طرف نام مظلومان و حضرت رقیه سلام الله علیها زنده بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه انسان اگر در راه خدا استقامت کرد نام و نشانش باقی می‌ماند، عنوان کرد: اگر امروز بعد از ۱۳ قرن این چنین عزادار حضرت رقیه سلام الله علیها هستید، نشان از عنایت خداوند به آن نام هست و اگر اشک می‌ریزید به‌خاطر مظلومیت ایشان است و این مظلومیت باعث نابودی دشمنانش شد.

وی تأکید کرد: حضرت رقیه سلام الله علیها در بین اسرای کربلا باب الحوائج است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha