شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
موكب السيدة رقية (عليها السلام) في منطقة رأس البيشة بالفاو

حوزه/ فهرست محل اسکان زائران اربعین حسینی در استان خوزستان و مواکب این استان در ایران و عراق اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، در حالی براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی، از آغاز ماه صفر و متناسب با ورود زائران اربعین، فعالیت موکب‌ها آغاز شده است که مواکب مستقر در شهرک‌های اربعینی استان خوزستان هر روز شاهد افزایش شمار تردد زائران هستند.

با توجه به اینکه آمار رفت و برگشت زائران از پایانه‌های مرزی استان خوزستان در اربعین گذشته به ۳ میلیون نفر رسید، پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال این رقم به ۴ میلیون نفر برسد.از این رو خیران و مردم مهمان‌نواز و خون گرم استان خوزستان از روزها پیش، با برپایی موکب‌ها و تدارک محل اسکان، خود را آماده میزبانی از خیل زائران اربعین حسینی کرده‌اند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، مواکب اربعین حسینی از روز ۲۵ محرم در حال استقرار هستند و متناسب با ورود جمعیت زائران خدمات خود را توسعه خواهند داد.

وی گفت: در شهرک اربعینی چذابه، ۲۱۱ موکب و در شهرک اربعینی شلمچه، ۲۱۴ موکب مستقر شده اند.همچنین ۹ موکب معین از استان‌های تهران، فارس، بوشهر، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری نیز در دو پایانه مستقر هستند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان افزود: برای آسایش زائران، از ابتدای ورود به شهرهای گلوگاهی استان خوزستان تا شهرهای طول مسیر منتهی به پایانه‌های چذابه و شلمچه بیش از ۳۰۰ مرکز اسکان شامل :مسجد، حسینیه، اردوگاه و مدرسه پیش‌بینی شده است.همچنین ۳۶۰ موکب بین راهی در استان خوزستان آماده میزبانی از زائران هستند.

به گفته وی، ۸۷ موکب از سوی مردم خون گرم و مهمان‌نواز این استان نیز در شهرهای کربلا، نجف و بین راه نجف تا کربلا برپا شده است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به گرمای هوا گفت: وسایل سرمایشی و تهویه هوا در همه موکب‌ها نصب شده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه همه مواکب با پشتوانه مردمی ونذر خیران، به زائران خدمات می‌دهند افزود: مردم شهرستان هفتکل به صورت نوبه بندی هر روز یک روستا و یا یک محل کار پذیرایی موکب بزرگ شهرستان را به عهده دارند.

زائران عزیز اربعین حسینی می‌توانند نشانی دقیق، لوکیشن و شماره تماس موکب‌ها و محل‌های اسکان را از https://media.shabestan.news/d/2024/08/10/0/4395069.pdf?ts=1723272539124دانلود کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha