شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کریمی تبار

حوزه/ امام جمعه ایلام اظهار داشت: خادمی زوار مدال افتخاری است که بر سینه مردم شهیدپرور ایلام می درخشد و این خادمی برای ما بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار شامگاه جمعه در همایش موکب‌داران حسینی در یادمان شهدای گمنام شهرستان مرزی مهران، با اشاره به نقش موکب‌داران در خدمات رسانی به زوار اربعین و سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: پذیرایی از زوار امام حسین(ع) کاری بسیار ارزشمند است، چرا که از مهمانان امام حسین(ع) پذیرایی می کنند.

ایشان با بیان اینکه موکب‌داران با خدمت به زوار، به دریایی بی انتهای نهضت امام حسین(ع) وصل می شوند، ابراز کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات بشریت از دریای مواج فتنه ها و باتلاق گمراهی است و این روزی و نعمتی بزرگی است که امروز مردم استان ایلام خادم زوار سید و سالار شهیدان(ع) باشند و باید شاکر این نعمت بزرگ باشیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه موکب‌داران به نیابت از امام زمان(عج) از زوار امام حسین(ع) پذیرایی می کنند، افزود: بر این اساس موکب‌داران باید شایستگی این خادمی را در خود ایجاد کنند، با عاطفه و با محبت با زوار برخورد کرده و زمینه جذب زوار به معارف نهضت حسینی را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تأکید بر تلاش برای تسهیل در تردد و تکریم زائران، ابراز کرد: در سال های گذشته زیرساخت های مناسبی برای تردد زوار ایجاد شده است و امروز باید زمینه های لازم را در سطحی بالاتر برای توسعه فرهنگ حسینی و ارتقای معرفت زوار، آداب و ادب زیارت ایجاد کنیم و نماز اول وقت به صورت جماعت در موکب ها اقامه شود.

ایشان خاطرنشان کرد: موکب‌داران جوانان و نوجوانان که با عشق به امام حسین(ع) در موکب حاضر می شوند را با معارف دینی و الهی بیشتر آشنا کنند و تلاش کنیم که با معرفت به امام حسین(ع) خادم زوار اربعین باشیم، روحانیون و اساتید قرآنی در طول سال جوانان و نوجوانان را با معرفت حسینی تربیت کنند و مراقب این نعمت بزرگ الهی باشند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه تکریم و خادمی زائر افتخار بزرگ مردم ایلام و مهران است، افزود: خادمی زوار مدال افتخاری است که بر سینه مردم شهیدپرور ایلام می درخشد و این خادمی برای ما بسیار ارزشمند است.

ایشان با تاکید بر اینکه مسئولان تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی، زمینه ارائه خدمات بهتر توسط موکب‌داران را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: فرهنگ اربعین باید در بین آحاد جامعه تقویت شود و مهم ترین موضوع در پیاده روی اربعین، افزایش سطح معرفت آنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha