جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
اراک

حوزه/ امام جمعه شهر اراک گفت: آیین پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی و تبیین مکتب مقدس امام حسین(ع) و نهضت عاشورا است و باید از این فرصت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس بیان کرد: پیاده‌روی اربعین فرصتی برای معرفی مکتب سیدالشهدا(ع) است و آیین پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی و تبیین مکتب مقدس امام حسین(ع) و نهضت عاشورا است و باید از این فرصت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه گفت: حدود ۲۵ میلیون زائر در پیاده‌روی اربعین از اقصی نقاط جهان شرکت می‌کنند که شمار قابل توجهی از آنها از خاک ایران اسلامی وارد خاک عراق می‌شوند و نهادهای متولی وظیفه دارند با تمام توان در این آیین معنوی پای کار باشند.

وی افزود: اربعین تعظیم شعاعر بزرگ اسلامی است، در سفر حج ظرف سه ماه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر حضور دارند ولی در سفر اربعین ظرف ۲۰ روز ۲۵ میلیون نفر با پای پیاده در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند که می‌طلبد دولت‌های اسلامی همه در اردوگاه اسلامی بسیج شوند و برای اینکه این حرکت عظیم به بهترین نحو برگزار شود ز تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: افرادی که در پیاده‌روی اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند دنبال مزد نیستند و فقط به عشق امام حسین (ع)، و اصحاب ایشان در این مسیر قدم بر می دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم داده و از رییس جمهور منتخب پشتیبانی کنند تا وی بتواند با تشکیل دولتی قوی و کارآمد، مشکلات مردم را حل کند.

وی گفت: فراهم شدن بستر لازم برای خدمت به مردم در گرو وحدت و همدلی است و در سایه اختلاف، کارها پیش نخواهد رفت و باید قوای سه گانه کشور برای رسیدن جامعه به تعالی همکاری کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به روز خبرنگار خاطر نشان ساخت:خبرنگاران با آگاهی و شناخت، عارف به معروف و عارف به منکر باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: تشخیص درست و انعکاس صحیح اخبار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خبرنگاران به این مهم توجه جدی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha