جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای به وظیفه خود عمل کردند و امروز وظیفه دولت است که در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، و اشتغال جوانان شب و روز تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: پنجم ماه صفر مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، دختر سه ساله سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است، از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهم، توفیق زیارت آن حضرت را به همه ما عنایت بفرماید.

وی ادامه داد: شهادت حضرت رقیه(س) در شهر شام بدون شک واقعه‌ای دردناک و جانسوز است، اما این اتفاق اثرات مثبتی نیز داشت که انسان نمی‌تواند به سادگی از آنها چشم پوشی کند، این اثرات باعث شد تا شهر شام همچنان به عنوان یکی از پایگاه‌های اسلام در جهان شناخته شود.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: شاید اگر حضرت رقیه(س) نبودند و در این شهر به‌شهادت نمی‌رسیدند، وحدت اسلامی که امروز در سوریه وجود دارد وجود نداشت، این وحدت تا حدی است که حتی غیر مسلمانان نیز معجزات این حضرت را متذکر شده و ارادت خاصی به ایشان پیدا کرده‌اند، چون هم خود اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت آن حضرت، عامل وحدت بین امت اسلامی بوده و خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه باید یکی از مهم‌ترین اهدف ما نابودی رژیم صهیونیستی باشد، ابراز کرد: شهید مطهری تأکید داشت، «اگر حسین بن‌ علی(ع) بود، می‌فرمود: اگر می‌خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد و شمر امروزت را باید بشناسی.»، شمر امروز نتانیاهو است که بچه‌های غزه و فلسطین را قتل عام می‌کند و رهبر مردم غزه و فلسطین که میهمان ملت ایران بود را ترور می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روز هفتم صفر حضرت سلمان در جنگ احزاب پیشنهاد داد تا مسلمانان در مقابل دشمن، در اطراف مدینه خندق‌هایی را حفر کنند و نبی مکرم اسلام نیز این پیشنهاد سلمان را پسندید، لذا شورای فرهنگ عمومی کشور بخاطر جایگاه خاص حضرت سلمان در تاریخ اسلام، این روز را به نام روز بزرگداشت حضرت سلمان نامگذاری کرد.

وی یادآور شد: روابط در جامعه اسلامی، براساس حق و تکلیف ولایی تعیین می‌شود، چون اگر در جامعه غیر اسلامی فقط از حق، صحبت می‌شود، اما در جامعه اسلامی در کنار هر حقی، تکلیفی است، همانطوری که از درون هر تکلیفی یک‌حقی خارج ‌می‌شود، بنابراین اگر شهروندان جامعه ایمانی و امتِ اسلامی، دارای حق مشارکت در عرصه‌های اجتماعی هستند، در کنار این حق، تکلیفی نیز بر دوش آنان است.

امام جمعه ماکو بیان کرد: هر قدمی که مومنان در جامعه ایمانی در راه خدا و اطاعت از او برمی‌دارند، به عنوان یک عمل صالح در کارنامه اعمال آنان نوشته می‌شود، گاهی قدم‌های ما چنان به نظر کوچک می‌آید که آن را عملی نمی‌شماریم، چه رسد که عمل نیکویی بدانیم و برای آن حسابی برای خود باز کنیم در حالی که خداوند به بزرگی کوچکی اعمال نمی‌نگرد، بلکه به حُسن فاعلی و فعلی آن می‌نگرد.

وی ادامه داد: از این‌رو هرگونه مشارکت فعال در صحنه عمل اجتماعی، به عنوان یک فعالیتی بزرگ قلمداد شده و خداوند تبارک و تعالی نیز بخاطر این عمل یک ثواب بزرگی در کارنامه اعمال ما ثبت و ضبط می‌کند، مشارکت مومنان در عمل اجتماعی و حضور فعال آنان در صحنه‌های مختلف، از نظر عقل و وحی، یک حق و تکلیف است.

وی تصریح کرد: در سایه ولایتمداری بود که ملت ایران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کردند و با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری خلق کرده و فتنه‌های دشمنان قسم خورده نظام‌ مقدس‌ جمهوری ‌اسلامی را خنثی کردند.

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: امروز نیز وظیفه دولت است که در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و اشتغال جوانان شب و روز تلاش کند تا ‌این مشکلات را از مقابل مردم ایران اسلامی بردارد.

وی ابراز کرد: از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های صنایع کوچک این است که ‌آنها می‌توانند به ‌جای اینکه سرمایه محور یا ماشین محور باشند، فناوری محور باشند، بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان در این گروه قرار می‌گیرند که باید مورد حمایت دولت قرار گیرد، چون صنایع کوچک به خوبی می‌توانند برای اشتغال جوانان، خلق ثروت، تولید و تحقق شعار سال، اساسی‌ترین نقش را ایفا نمایند، امروز نیز باید منطقه آزاد ماکو برای حمایت از صنایع کوچک فعال در منطقه کارگروه‌های رفع موانع تولید را فعال نماید.

امام جمعه ماکو تأکید کرد: ملتِ ‌ایران بخاطر ‌روحیه سلحشوریِ برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی، خصوصاً بعد از طوفان الاقصی و مخصوصاً بعد از وعده صادق و بالاخص اکنون که شاهد واقعه تلخِ مهمان کشی صهیونیستها در خاکِ پاک و مقدسِ ایران اسلامی بوده‌اند، خونخواهی را یک وظیفه ملی خود می‌دانند و به نحو فراگیری آن را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha