جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
زر

حوزه / حجت الاسلام کتابچی گفت: نتیجه موفقیت دولت، موفقیت نظام است و شکست و کاستی دولت هم باز به نظام و کشور بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قمصر که در مصلای این شهر برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه(س)، با بیان اینکه در آستانه معرفی وزرا به مجلس و تشکیل دولت جدید توسط رئیس جمهور هستیم، اظهار داشت: چون نتیجه موفقیت دولت، موفقیت نظام است و شکست و کاستی دولت هم باز به نظام و کشور بر می‌گردد، پس هر کس که دوستدار نظام اسلامی و کشور ایران است باید به موفقیت دولت کمک کند.

امام جمعه قمصر، به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری درباره‌ لزوم همکاری و تعامل با دولت جدید اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند «اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس‌جمهور موفق بشود، این موفقیت همه ما است، اگر او در اداره‌ کشور، در پیشبرد اقتصاد کشور، در مسائل بین‌المللی کشور و در مسائل فرهنگی کشور به موفقیت دست پیدا کند، همه‌ ما به موفقیت دست پیداکرده‌ایم».

وی با بیان اینکه هر دولتی که بر سر کار می‌آید فرصت‌ها و چالش‌هایی دارد که باید از فرصت‌ها استفاده کند و چالش‌ها را بر طرف کند، ابراز کرد: اگر کسی که پا در این عرصه گذاشته و از چالش‌ها بی‌خبر بوده، شرایط و فضای کشور را نمی‌شناخته و آمده، بهتر است همین امروز اعلام کند و کنار برود، اما اگر می‌دانسته حق ندارد عذر و بهانه بیاورد.

حجت الاسلام کتابچی تصریح کرد: سید الشهدای خدمت در تمام طول مدت ریاست جمهوری هرگز نگفت نمی‌گذارند، نمی‌شود یا نمی‌توانیم، بلکه تمام وجودش امید به مسیر و تلاش برای موفقیت بود.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه دولت جدید به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ دقت کنند، خاطرنشان کرد: هر کدام از افرادی که از طرف رییس جمهور به مجلس معرفی می‌شوند باید براساس شروط نقشه‌ راهی که رهبری ترسیم نمودند، انتخاب شوند.

وی بر لزوم توجه به ظرفیت عظیم نیروی انسانی در همه عرصه‌ها تأکیدکرد و یادآور شد: چند نکته‌ مهم در بخشی از بیانات رهبری وجود دارد از جمله اینکه ظرفیت‌های انسانی، فکری و غیرمادی را به ظرفیت‌های مادی ارجحیت دادند، دوم آن‌که حتی اعتراض افراد را نیز در زمره‌ ظرفیت‌ها دانستند.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه این خیلی بد است که مسئول ظرفیت نقد حتی غیر منصفانه را نداشته باشد، تصریح کرد: کسی حق ندارد نقد غیر منصفانه بکند، اما یک مسئول باید این ظرفیت را داشته باشد که به او هر نقدی را وارد کنند و وظیفه دارد متین و دقیق و منطقی پاسخ آن نقد را بدهد.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه رهبری فرمودند مسئولین باید پای صحبت جوانان خصوصا مخالفان خوشان بنشینند، اظهار کرد: رهبری به‌درستی و دقت، دایره‌ این ظرفیت را آحاد ملت می‌دانند نه گروه و قشری خاص و محدود.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه کارها باید به صورت جهادی باشد و از مدیریت کـنترل از راه دور باید اجتناب شود، خاطرنشان کرد: مسئول در این نظام باید وسط میدان باشد نه اینکه داخل اتاقش بنشیند و از دور مدیریت کند.

وی به توصیه‌ بعدی رهبر معظم انقلاب درباره‌ لزوم تعامل میان ارکان مختلف کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تاثیرگذار ترین نهاد بر ایجاد و حفظ این تعامل خود دولت و شروع کننده کار است، پس باید دولتی سنجیده و منطقی و به دور از بازی‌های حزبی و جناحی و سیاسی با باور به شایسته سالاری مطلق انتخاب شود، ضمن اینکه سایر قوا هم باید تعامل و همکاری بلکه حمایت از دولت داشته باشند.

امام جمعه قمصر پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در خاک کشور و در قلب تهران را مطالبه عمومی دانست و ابراز کرد: امروز جامعه ما در وضعیت آمادگی کامل و مطالبه پاسخ اقتدار آفرین را از مسئولان دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین توجه داشته باشند این پاسخ به ترور شهید هنیه مطالبه قشر خاصی نیست، بلکه مطالبه تمام ملت ایران است تا با پاسخی سخت این رژیم منحوس و حامیان جنایتکارش را سر جایشان بنشانند.

حجت الاسلام کتابچی ادامه داد: دولت در رأس شورای عالی امنیت ملی و نیروهای مسلح ما مطمئن باشند پاسخ قاطع و محکم شما هر پیامدی را بدنبال داشته باشد، مورد حمایت این ملت و سبب افزایش سرمایه‌های اجتماعی این نظام است و اگر پاسخ شما شرایط لازم را نداشته باشد، حتما انفعال، تضعیف و سرخوردگی روحیه ملی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی قمصر را شهر امام حسینی‌ها نامید و ابراز کرد: مردم این شهر برای سیدالشهدا(ع) سنگ تمام می‌گذارند اما باید به این مهم نیز توجه داشت که میهمان سفره فرزند از فرزندان امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امامزاده داوود نوه امام حسن(ع) و حضرت امامزاده سلیمان هستیم، لذا مردم قمصر را به عنوان شهر امام حسنی‌ها نیز باید بشناسند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha