شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
حجت الاسلام علی نوری، سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

حوزه/ حجت‌الاسلام نوری از انعکاس نظام مسائل و مشکلات مناطق مختلف کشور به دولت جدید در قالب طرح استقبال از دولت چهاردهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جمع ائمه جمعه استان کرمانشاه، اظهار داشت: تجربه موفق شبکه نورانی امامت جمعه در سال ١۴٠١، برای انعکاس نظام مسائل و مشکلات منطقه محل امامت خود در قالب طرح استقبال از دولت، با استقبال رئیس جمهور شهید، وزرا، مدیران میانی و مدیران استانی دولت سیزدهم مواجه شد.

حجت‌الاسلام نوری افزود: این تدبیر موجب تقویت تراز ائمه جمعه و ارتقای هویت شبکه امامت، در آغاز به کار دولت سیزدهم شد تا جایی که در بسیاری از مصادیق، با توجه به گستردگی این شبکه نورانی در شهرها و روستاها از قبل پیشنهادات ارسالی از سوی ائمه جمعه، فرصت‌ها و بسترهایی برای گره گشایی از مشکلات مردم در کشور ایجاد شد.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: امسال نیز به فضل الهی بر اساس گردش کار تقدیمی در طرح نامه استقبال از دولت چهاردهم، با تکیه بر همت و تعامل ائمه جمعه و هیئات اندیشه ورز مستقر در دفاتر، طی ۱۰ روز از طریق سامانه مربوطه، نظام مسائل و مشکلات مردم در ١۵ محور جمع آوری و پس از جمع بندی و فرآوری محتوایی محضر رئیس جمهور و هیئت دولت تقدیم خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوری به برخی از موارد و ملاحظات این طرح اشاره کرد و گفت: احصا و جمع بندی نظام مسائل و مشکلات کشور بصورت جامع، عملیاتی و کاربردی در عرصه‌های مختلف فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای ارائه به دولت چهاردهم مبتنی بر تشخیص میدانی هر امام جمعه نسبت به اولویت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای منطقه محل ماموریت مستلزم استفاده از ظرفیت فکری و علمی نخبگان، مسئولان و تشکل‌ها و همچنین شخصیت‌های حقیقی با حضور معنادار و پررنگ جوانان مومن و انقلابی محقق می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: برای شفاف سازی و جمع‌بندی درست آنچه که به عنوان فهرست پیشنهادهای ائمه جمعه کشور ناظر بر نیازهای واقعی هر منطقه شناخته می‌شود، پیشنهاد می‌شود از ظرفیت قرارگاه‌های استانی و شهرستانی ائمه جمعه استفاده شود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: از آنجایی که ائمه جمعه، فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی شهرها محسوب می‌شوند باید توجه داشت که پیوست فرهنگی در تمام موضوعات مد نظر شبکه امامت قرار بگیرد.

حجت الاسلام نوری یادآور شد: اولویت در این طرح با ارائه راهکارهای مثبت و نشأت گرفته از تشخیص درست و دقیق میدانی و منطقه‌ای در کنار بیان مشکلات مناطق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha