شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نصرت ولی امر زمان در پیوند قلبی و عملی است، گفت: پیام اربعین حرکت جدی به سمت رهایی از جهل به امام عصر(عج) و شناخت وظایف افراد نسبت به ایشان است‌.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی امروز جمعه (۱۹ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با تأکید بر لزوم شناخت وظایفمان نسبت به ولی امر زمان، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی هستیم که جهان بشریت آن را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) وجود مبارک خود را برای رهایی بشر از جهل نثار کرد اما به رغم پیشرفت‌های خیره‌کننده هنوز بشر در جهل به ولی خدا به سر می‌برد، افزود: پیام اربعین حرکت جدی به سمتی رهایی از جهل به ولی امر و امام عصر(عج) و شناخت وظایف خود نسبت به ایشان است‌.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه تأکید کرد: اگر این شناخت نسبت به امام و ولی امر زمان به وجود نیاید تاریخ تکرار خواهد شد و گمراهی نصیب انسان خواهد شد و جزء ضالین می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه تبعیت از امام، انسان را به عنوان یک ناصر و یاور نه یک زائر و محب، آماده و پرورش می‌دهد، تصریح کرد: نصرت امام و ولی امر زمان در پیوند قلبی و احساسی و عملی در رفتار با او به خصوص در فرامین اجتماعی و سیاسی است.

وی با اشاره به لزوم شناخت دشمن و برنامه‌های او، بیان کرد: دشمن امروز صهیونیزم بین‌الملل است همانگونه که قرآن فرمود بدترین دشمنان شما یهودان منحرف هستند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه صهیونیست و امریکا انواع و اقسام جنایات و جنگ‌های نظامی، جنگ نرم، جنگ میکروبی و جنگ رسانه‌ای را انجام می‌دهند، افزود: دشمن با ترویج فساد و فحشا می‌خواهد بین ما و ولی امر فاصله بیندازد لذا باید خیلی هوشیار باشیم.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی در ادامه با بیان اینکه در آستانه تعیین کابینه دولت چهاردهم هستیم، گفت: رئیس جمهور رسالت بسیار سنگینی دارد حتماً باید مراقبت ویژه در معرفی وزرا و انتصاب مسئولانی داشته باشد تا این بار عظیم امانت را به سر منزل مقصود برسانند.

وی بیان کرد: جریان شقاق و دورویی به این راحتی رئیس جمهور را رها نمی‌کنند و این افعی‌های خطرناکی که اسلام را به خطر انداختند امروز هم دوباره احساس می‌کنند جولانگاهی پیدا کردند لذا رئیس جمهور با دقت و درایت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، وزرای امین، توانمند و بدون از تعصب ناروا به مجلس اسلامی معرفی خواهند کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه شهادت اسماعیل هنیه در تهران یک حرکت مذبوحانه‌ای بود، افزود: صهیونیست با بی‌رحمی تمام چنین حرکتی را انجام داد و جمهوری اسلامی ایران براساس ضوابط بین‌المللی، حق انتقام بسیار سخت و پشیمان‌کننده و نابودکننده را برای خودش قائل است و به آن عمل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی در ادامه گفت: بشر به دنبال پاسخ گرفتن برای نیازهای مادی و فرامادی خودشان هستند اما به شدت به چالش برخوردند و گروهی را نمی‌بینیم که طعم حیات طیبه را شنیده باشد و از زندگی خودش راضی باشد.

وی با بیان اینکه برنامه خداوند با نسخه خودساخته بشر متفاوت است، گفت: برنامه خداوند حاکمیت الهی در سایه‌سار پرمحبت ولی معصوم است اما در طول تاریخ، مردم در این زمینه نقش خودشان را انجام نمی‌دادند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه رحمت خداوند همه عالم را فرا گرفته است اما چرا مردم آن را احساس نمی‌کنند، ادامه داد: بزرگترین رسالت مردم تبعیت از رسول و ولی خدا در همه جا، همه چیز و همه وقت است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه اراده الهی این است و مردم باید خودشان زمینه حکومت الهی را فراهم کنند، گفت: بزرگترین راهبرد دشمن این است که بین شما و ولی خدا فاصله و جدایی بیندازد.

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: اتصال به امام و معرفت و توجه اعتقادی و عملی به امام و ولی امر زمان و تلاش برای برپایی حکومت الهی بنا بر برخی روایات تنها واجب شیعیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha