شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
مدیرکل اوقاف گیلان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان پیاده‌روی اربعین را برای جامعه اسلامی اقتدارآفرین دانست و گفت: اوقاف گیلان در کنار سه استان دیگر چندین سال است در مرز مهران جایگاه ویژه داشته و روزانه ۱۵ هزار پرس غذا در آن موکب پخت و در بین زوار توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت‌الاسلام تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت و گویی با بیان اینکه پیاده روی اربعین را حضرت زینب سلام الله علیها در ادامه نهضت امام حسین علیه السلام پایه‌ریزی کردند، اظهار کرد: براساس آیات و روایات، هرکس به پیاده‌روی اربعین برود خدا برای او حسنات نوشته و به ازای هر قدمش یک گناهش را خواهد بخشید.

وی با اشاره به نقش پیاده‌روی اربعین در استحکام اسلام و تشیع، گفت: در عرصه سیاسی پیاده‌روی اربعین در کنار حفظ وحدت و جلب محبت اهل‌بیت علیهم السلام برای جامعه اسلامی و شیعه اقتدارآفرین است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، دیگر فایده پیاده‌روی اربعین را توسعه کارکردهای فرهنگی و دینی دانست و بیان کرد: در پیاده‌روی عظیم اربعین آموزه‌های دینی به وضوح خود را نشان می‌دهند؛ لذا باید به مسائل دینی و به فرهنگ اسلام ناب محمدی در این پیاده‌روی بزرگ توجه ویژه کرد.

تدینی با بیان اینکه روز به روز به عظمت پیاده‌روی اربعین افزوده خواهد شد، تصریح کرد: استقبال بی‌سابقه مردم از پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده امتداد الهی راه حضرت زینب سلام‌الله علیها است.

وی با اشاره به نقش اداره کل اوقاف در پیاده‌روی اربعین، بیان کرد: اداره کل اوقاف گیلان در کنار سه استان دیگر چندین سال است در مرز مهران جایگاه ویژه داشته و روزانه ۱۵ هزار پرس غذا در آن موکب پخت و در بین زوار توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به پشتیبانی این اداره کل در برپایی مواکب گیلانی در دو شهر نجف و کربلای معلی اشاره کرد و گفت: به تمامی ادارات اوقاف گیلان اعلام کردیم که از محل نذورات و با توجه به امکانات خود به مواکب گیلانی تا حد توان کمک ویژه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha