جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح‌نیا گفت: دولت باید به توصیه‌ها و سفارش‌های رهبری در انتخاب وزرا عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مؤمن هر چیزی را که شنیده نقل نمی‌کند و از توصیه‌های مهم ائمه معصومین هم رعایت سخن گفتن در کلام است.

وی ادامه داد: روزهای آتی سالروز شهادت عمار یاسر است و این شخصیت عظیم اسلام الگوی ولایت مداری است و پیامبر در مورد او فرمودند، عمار محور حقانیت بوده و تمام وجودش ایمان است، زمانی که مردم در مسئله‌ای با هم اختلاف کردند ملاک عمار است و این شخصیت در تشییع جنازه حضرت زهرا(س) نیز حضور داشت.

امام جمعه نقده تصریح کرد: امام صادق(ع) در مورد عمار فرمودند که جزو هفت نفری بود که به آیه مودت عمل کرد و هر کجا امام علی(ع) بودند عمار هم در کنار ایشان حضور داشت، بنابراین در جامعه کنونی عمار باید ملاک و الگوی اهل ایمان باشد تا جایی که در فتنه ۸۸ رهبر مظعم انقلاب جمله " أین عمار " را بیان کردند.

وی به روز صنایع کوچک اشاره کرد و یادآور شد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، صنایع کوچک عامل اشتغال و تولید است و دولت باید از این صنایع حمایت کند، عموما صاحبان صنایع کوچ از ادارات گلایه دارند که مسئولین جامعه اسلامی باید از توسعه فن آوری صنایع کوچک با اعطای وام‌های کم بهره و برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر و استان حمایت کنند.

حجت الاسلام فصیح‌نیا تأکید کرد: تقویت دولت در جامعه اسلامی تقویت جامعه اسلامی است و مشی رهبری نیز بر حمایت از دولت‌ها بوده و لذا ما هم باید دولت را تقویت کنیم و در نقد خود نیز با انصاف و عدالت انتقاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید به توصیه‌ها و سفارش‌های رهبری در انتخاب وزرا عمل کند، رئیس جمهور و مشاورین وی و نهادهای نظارتی و مجلس در انتخاب وزرا تاثیرگذار هستند و نباید نهادهای نظارتی اجازه حضور افراد مسئله دار در دولت را بدهند، مجلس هم در رأی به وزرا خدمت به مردم و اعتقاد به نظام را ملاک قرار دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha