جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
زر

حوزه/ حجت الاسلام قاسمی گفت: با قاطعیت هرچه تمام اعلام می‌کنم که هر موضع و اقدام که به تضعیف دولت بیانجامد حرام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد در مصلای این شهر، با تسلیت ایام اربعین حسینی، به حضور هفته گذشته جمعی از بسیجیان برادر و خواهر بخش کویرات شهر ابوزیدآباد در مناطق جنگی اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از راهیان نور و بازدید از یادمان شهدا این است که با راه و رسم شهدا و شهادت آشنا شویم و پیام شهدا و حقانیت و مظلومیت ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

وی تصریح کرد: هدف از این حرکت نمادین جوانان غیور و حضور در میادین و مناطق جنگی این است که یادآوری کنیم چه افرادی برای حفظ ناموس ایمان و دفاع از کشور از همه چیز خود گذشتند و امروز وظیفه داریم از این همت و تلاش همه عزیزان خاصه پدران و مادران همراه و انقلابی تشکر و قدردانی نماییم، چرا که فلسفه راهیان نور چیزی جز انتقال فرهنگ ایثار و شجاعت و شهامت و مردانگی نیست.

امام جمعه ابوزیدآباد، ادامه داد: هفتم ماه صفر سالروز حفر خندق پیرامون مدینه به پیشنهاد جناب سلمان فارسی در جریان نبرد با مشرکان و متحدانشان در سال پنجم هجریست و هشتم ماه صفر نیز سالروز ارتحال سلمان فارسی که از اصحاب خاص رسول خداست، می‌باشد.

حجت الاسلام قاسمی، به ویژگی‌های برجسته سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: اولاً سلمان متعلق به همه ایران است و نباید گفت سلمان فارسی از فارس و یا از ایران، بلکه باید گفت فارس و ایران از سلمان فارسی است.

امام جمعه بخش کویرات با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم، اظهار کرد: وظیفه ما و همه آحاد مردم تلاش برای توفیق دولت چهاردهم می‌باشد که توصیه موکد مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان است که فرمودند، توفیق دولت توفیق همه ما و نظام است نه موفقیت یک فرد و یا جناح.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: در بیان مقام معظم رهبری آمده است که اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس جمهور موفق بشود، این موفقیت همه ماست اگر او در اداره کشور در پیشبرد اقتصاد کشور و در مسائل فرهنگی کشور به موفقیت دست پیدا کند، همه ما به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ولی امرمان می‌فرماید باید جوری رفتار کنیم که رئیس جمهور موفق شود، بنابراین باید از بُن دندان به این گزاره کلیدی باور داشته باشیم و هم دعا کنیم و هم به گونه‌ای رفتار کنیم که این موفقیت محقق شود.

امام جمعه بخش کویرات، مخاطب اول این توصیه کلیدی و راهگشا را خود دولت و رئیس جمهور دانست و ابراز کرد: ما نیز نباید وظیفه خودمان را در تحقق ولی امر مسلمین فراموش کنیم، لذا با قاطعیت هرچه تمام اعلام می‌کنم هر موضع و اقدام که به تضعیف دولت بیانجامد حرام است.

حجت الاسلام قاسمی، تصریح کرد: الان رئیس جمهور در حال انتخاب اعضای دولت است و طبیعی است که در این انتخاب و چینش کابینه برخی یا بسیاری از انتخاب‌ها را نپسندیم، اما باید توجه داشته باشیم که الان موقعیت خیلی حساسی است.

وی با بیان اینکه در این راستا سه گروه وظیفه دارند که به وظیفه الهی و شرعی و سیاسی و امانی خود عمل نمایند، گفت: شخص رئیس جمهور و گروه‌های مشاوره‌ای اوست، نهادهای نظارتی و صیانتی که باید حساسیت را در جلوگیری از افراد مسئله‌دار داشته باشند و مجلس شورای اسلامی که باید با دقت و حساسیت و البته با روحیه تعامل برای انطباق اصول شاخص‌های اعلامی از سوی قانون و رهبری یا مصداق‌های معرفی شده تلاش کنند و با رأی اعتماد خود و یا رأی عدم اعتماد، نظر دهند.

وی با اشاره به حضور مواکب بخش کویرات یادآور شد: خدمت به زائران اربعین، توفیق بزرگی است که خداوند به خادمان زائران امام حسین(ع) داده و باید شاکر این توفیق بزرگ باشید.

امام جمعه بخش کویرات ابراز کرد: هرکس در مسیر امام حسین(ع) قدمی بردارد یا به زائران امام حسین(ع) کمکی کند، پاداش بزرگی نزد خداوند متعال دارد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه همراهی زائران اربعین، تنها یاری امام حسین(ع) نیست بلکه یاری آرمان‌های امام حسین(ع)، یاری اسلام، یاری انقلاب و همراهی با امام زمان(عج) است، گفت: امیدواریم با خدمتگزاری در اربعین حسینی، زمینه‌های ظهور فراهم گردد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha