سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
مبلغین اربعین

حوزه /حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار گفت: مبلغان دینی به عنوان سربازان امام زمان(عج)، باید از هر فرصتی به‌ویژه در بین نمازهای جماعت برای موعظه و بیان علل و اهداف قیام عاشورا به منظور آگاهی بخشی به زوار استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی تبار امروز در جمع مبلغان اربعین حسینی، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی مسیر مهران تا کربلا انجام شده و در این برنامه معنوی و فرهنگی، تعدادی از زائران اربعین استان ایلام در قالب پیاده روی، مسیر مهران تا کربلا را طی خواهند کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه این برنامه امسال برای اولین بار به صورت آزمایشی انجام می‌شود، تعدادی از برادران زائر اربعین می‌توانند در این آیین معنوی شرکت کنند و برای سال‌های آینده ساز و کار مناسب‌تری برای مشارکت تعداد بیشتری از زائران آقا و خانم فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار، با بیان اینکه استان ایلام به واسطه اربعین و مرز مهران به کشور شناسانده شده است، خاطرنشان کرد: ایام اربعین حسینی فرصتی ارزنده برای هنرمندان فعال و شاغل استان در حوزه صنایع دستی است تا آثار خود را به زائران اربعین عرضه کنند و همچنین می‌توان ظرفیت‌های گردشگری استان ایلام به مسافران اربعین معرفی شود.

وی به تشریح نقش مبلغان روحانی در ایام اربعین پرداخت و یادآور شد: اربعین به عنوان حلقه اتصال قیام عاشورا تا ظهور حضرت صاحب امر(عج)، یک رزمایش بزرگ انسانی است که علاوه بر شیعیان، سایر مذاهب اسلامی و ادیان را نیز به سوی خویش فراخوانده و این ایام بهترین فرصت برای اشاعه احکام دینی بین انبوه زائران توسط مبلغان است.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: مبلغان دینی به عنوان سربازان امام زمان(عج)، باید از هر فرصتی به‌ویژه در بین نمازهای جماعت برای موعظه و بیان علل و اهداف قیام عاشورا به منظور آگاهی بخشی به زوار استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار بیان کرد: استقبال زائران از کنگره عظیم اربعین بهترین فرصت برای دغدغه‌مندان امور دینی است که دفاع از دین و ارزش‌های والای الهی را بین زائران اشاعه دهند.

وی اربعین را موسم بیداری خفتگان عنوان کرد و گفت: در این فضای سرشار از معنویت، باید روحانیون مبلغ نسبت به معرفت‌افزایی زیارت، آداب حضور در عراق، دشمن شناسی و اهداف پیام اسرای کربلا برای زائران توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار تأکید کرد: زائران اربعین باید شمر و یزید زمانه را که همان اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار هستند را بشناسند و در برابر ظلمی که به مردم غزه می‌شود سکوت نکنند.

وی اظهار کرد: احکام، شرعیات و اهمیت نماز را بین نمازهای جماعت به زائران گوشزد کنید و معلومات و دانش خود در حوزه‌های مختلف روز را بیشتر و از ظرفیت مساجد نیز استفاده کنید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha