یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: جهاد دانشگاهی به متدولوژی آموزش و نهادینه کردن فرهنگ موفقیت و پیشرفت در تحصیل توجه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار رئیس و کارکنان جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار داشت: جهاد دانشگاهی دارای یک ویژگی ممتاز و انگیزه تاسیس آن جبران ضعف های علمی در دانشگاه و پیوند دانشگاه و عرصه میدان بر حسب آمایش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خدمات خوبی داشته است افزود: جهاد دانشگاهی در بوشهر با سختی هایی تاسیس شد اما از زمان تاسیس منشا آثار و برکات خوبی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در عرصه دانش بنیانی نیاز به تحول جهشی داریم ابراز داشت: در یک تمدن کهن علمی به سر می بردیم به ویژه در رشته های استراتژیک مثل نجوم و پزشکی و علوم پایه مثل ریاضی و علوم تجربی و... اما یک اتفاق تلخ رخ داد و آن انقطاع حرکت رو به جلو در علم بود و مسیر ما را از توسعه جامعه علمی متوقف کردند و عرصه دانشگاهی در یک چهارچوبی قرار گرفت که خروج از آن بسیار سخت بود، و برای اینکه رشد علمی بر پایه های اساسی نباشد نهضت ترجمه را طراحی کردند و در حوزه تکنولوژی، کاملا وابستگی را نهادینه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: کشور اگر می خواهد مستقل باشد باید در عرصه تولید علم دارای شاخص های بالای جهانی باشد و مدیران ارشد کشور بایستی نگاه فوق روز داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کشور نیازمند به تحول جهشی است گفت: حدود ۲۰ سال عقب افتادیم و دانشگاه های ما را طوری طراحی کردند که در یک چارچوب خاص قرار بگیرد و کل علم دانشگاه در همان دانشگاه محصور باشد و دانشگاه هیچ رابطی به تولید علم، و علم به فناوری، و فناوری به ثروت نداشته باشند.

وی تاکید کرد: در جهاد دانشگاهی روی متدولوژی آموزش و ایجاد فرهنگ و نهادینه کردن فرهنگ موفقیت و پیشرفت در تحصیل باید کار کرد و در این راستا باید از حوزه مدیریت دولتی علم به مدیریت دولتی غیر علم حرکت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در اندیشه دگردیسی مدیریت علم است، گفت: موفقیت علمای سابق هم در همین بود که درچارچوب مدیریت دولتی قرار نداشتند.

امام جمعه بوشهر خواستار شناسایی نظام مسائل ملی و استانی شد و اظهار داشت: مسائل ملی را باید شناسایی کرد که چه ضعف و قوت هایی وجود دارد و برای ۵۰ سال آینده روی آن کار کرد. در آینده جهان حوزه ترانزیت و نظام الکترونیک علم و سیستم های فوق پیشرفته موبایلی و پزشکی الکترونیک بسیار مهم و موثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر شناسایی نظام مسائل استان بوشهر و پرداختن به آن بر اساس اولویت تصریح کرد: بعد از شناسایی برای آن دانش، تولید علم فناوری و هم منابع انسانی نیاز است.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر اقتصاد دریا محور و دریا پایه گفت: دریا یک گنج است و اقتصاد دریا بسیار مهم است. استان بوشهر اسناد بالادستی کاملی دارد، اما مشکل در مدیریت اجراست.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تلاش های خود جهت انتخاب بوشهر به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری ایران گفت: با وجود گذشت چندین سال از این اتفاق اما تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص توسط مسئولان نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha