یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
اسماعیل صلواتی

حوزه/ خطیب جمعه بهمئی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش قیمت ودیعه های مسکن به گونه ای است که مستاجرین گرفتار شده اند و نمی توانند خانه ای برای سکونت تامین کنند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یاسوج، بیان کرد: امروزه یکی از نگرانی های اساسی در سطح کشور و در استانهای مختلف بالاخص در کلان شهرها، و به ویژه در استان ما موضوع افزایش سرسام آور ودیعه و اجاره بهای خانه ها است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ها به گونه ای است که مستاجرین نمی توانند خانه ای برای سکونت تامین کنند.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: بازار اجاره بها در کشور آشفته است و در استان ما وضعیت بدتر است به گونه ای که قیمت ها سربه فلک کشیده است. خیلی از خانواده ها شرایط تامین خانه ای بسیار معمولی برای سکونت خود را ندارند.

امام جمعه بهمئی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خطاب ما به مالکان خانه ها در کشور است که مستاجرین نیز خواهران و برادران ما هستند و باید با انصاف با آنها برخورد کنیم و توقعات عجیب و غریب را از مستاجرین برداریم. مالکین نیز حق دارند اما باید به حق منطقی خود قانع باشند زیرا این پولها و درآمدها که از سر ناچاری از مستاجرین دریافت می شود برکت ندارد.

وی ادامه داد: این اخلاق و سیره امیرالمومنین(ع) نیست و منطق شیعه نیز همان منطق حضرت علی (ع) است و باید به مردم رحم کنیم تا خداوند نیز به ما مرحمت داشته باشد.

حجت الاسلام صلواتی اظهار کرد: مسئولان کشور باید قانون کامل و جامعی را از طریق مجلس شورای اسلامی ریل گذاری نمایند تا به بازار مسکن و اجاره بها ورود کنند و مردم را از این وضعیت خارج و آنها را نجات دهند.

وی افزود: یک وظیفه اجرای قانون است وقتی عنوان می شود که نباید بیش از ۲۰ درصد به مبلغ سال قبل اجاره ها اضافه کرد باید عده ای نیز نظارت کنند تا برخی افراد با سواستفاده مبلغ بیشتری از مردم طلب نکنند.

خطیب جمعه بهمئی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع نظارت بر این موضوع در کشور بسیار ضعیف است و لازم است تدابیری اندیشیده شود و با نظارت جامع، این بازار آشفته را سامان دهند.

حجت الاسلام صلواتی اظهار کرد: یکی از شئون امامان جمعه مطالبه گری برای مردم است و همان گونه که نظام اسلامی ، قرآن و عترت، گفتمان ولایت را برای مردم تبیین می کند باید حق و مطالبه آنها را برای احقاق حق آنها مطرح کند.

وی افزود: لذا درخواست از مدعی العموم این است که با ورود به این مسئله مهم، با افزایش قیمت ها، دلالان و به دور از انصاف و قاعده و قانون با قاطعیت برخورد کنند، حق مردم را پیگیری نمایند و گرفتاری های آنها را رفع کنند.

خطیب جمعه بهمئی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موضوع دیگر این است که دولت پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن را تسهیل کند تا مردم بتوانند به راحتی به این مبلغ دست پیدا کنند زیرا در حال حاضر شرایط دریافت ودیعه مسکن بسیار سخت است و مردم در میانه راه از دریافت تسهیلات منصرف می شوند و عطایش را به لقایش می بخشند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث فرهنگ سازی است نهادهای فرهنگی، صدا و سیما، ائمه جمعه و... همگی پای کار باشند و صاحبان املاک را مجاب کنند و افرادی که برای اجاره ملک هایشان افزایش قیمتی در نظر نگرفته اند را تشویق کنند.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: هر چند لازم است دولت برای مالکان باانصاف نیز مشوق هایی در نظر بگیرد تا دیگران نیز به این سمت و سو کشیده شوند.

وی گفت: کار ائمه جمعه تبیین، تبلیغ و حمایت است و باید از طرق مختلف به مردم اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد. انتظار و درخواست ما از مردم این است که با خواهران و برادران خود همراهی و همکاری داشته باشند و با احسان و انصاف یاری گر یکدیگر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha