دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
کد خبر: 1176426
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
دوره دانش افزایی

حوزه/کارشناس مرکز مشاوره سماح با اشاره به نشانه های افسردگی و راه های درمانی آن در سنین کودکی و تفاوت آن با علائم افسردگی در بزرگسالی گفت: تنها کلید موفقیت در درمان افسردگی ،صبر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ساوه و با همکاری کانون رهپویان کوثر شمیم ریحان، صبح امروز جلسه سوم دوره «دانش افزایی علمی اخلاقی فرهنگیان (طلبه معلم‌)» با حضور طلاب پذیرفته شده در آموزش و پرورش و با تدریس حجت الاسلام فرهادی کارشناس مرکز مشاوره سماح در قم برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام فرهادی، با بیان مباحث مربوط به آزمون و تست های هوشی به توضیح هوش سیال پرداخت و آن را در هفت طبقه تقسیم کرد و هر طبقه را که شامل علائم ، شاخص ها و درمانهای خاص بود مورد تبیین و تحلیل قرار داد و خاطر نشان کرد: افراد این طبقات از سنین مختلف تشکیل شده و علائم و نشانه های این افراد با توجه به رده سنی آنها متفاوت است.

وی در ادامه به نشانه های افسردگی و راه های درمانی آن در سنین کودکی و تفاوت آن با علائم افسردگی در بزرگسالی پرداخت .

حجت الاسلام فرهادی تصریح کرد: تنها کلید موفقیت در مراحل درمانی صبر است که یک آموزگار در تمام این مراحل، می تواند با تکیه برآن به هدف و نتیجه مطلوب برسد.

وی در پایان به زمان یادگیری در دوران کودکی مخصوصا سنین ۸ الی ۱۲ سالگی اشاره کرد و آن را از بهترین و طلایی ترین دوران برای آموزش های جانبی مثل آموزش قرآن ، حفظ قرآن ، آموزش زبان و ... معرفی کرد.

سپس در بیان عوامل تاثیرگذار در افزایش انواع هوش، تغذیه مناسب، تحصیل رسمی و غیر رسمی و استفاده از تکنولوژی به شریط کنترل و مدیریت والدین، پرداخت.

ایشان در پایان به هوش گاردنر اشاره کرد و طبقات و خصوصیات هر یک از طبقات را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha