پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 22, 2024
ساوه

حوزه/ پنجمین دوره «دانش افزایی علمی اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان( طلبه معلم)» در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها و با همکاری کانون رهپویان کوثر شمیم ریحان جلسه پنجم دوره «دانش افزایی علمی اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان(طلبه معلم‌)» امروز با حضور طلبه معلمین و با تدریس حجت الاسلام فرهادی کارشناس مرکز مشاوره سماح در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام فرهادی به چگونگی برقراری ارتباط و تعامل والدین و فرزندان پرداخت.

وی در بیان و توضیح این ارتباط، والدین را به چهار گروه تقسیم کرد و هر گروه را که شامل علائم خاص، شاخص های خاص و ویژگی های خاص بود را مورد تبیین و تحلیل قرار داد.

حجت الاسلام فرهادی اظهار داشت: گروه اول: والدین ناظر که نظارتشان بالا و محبتشان کم است؛ بچه های این والدین افسرده و منزوی می‌شوند. گروه دوم: والدین با نظارت کم و محبت بالاست که فرزندان این دسته همانند برده می‌مانند و هر کسی از آنها سوء استفاده می‌کنند. دسته سوم: والدینی که نظارتی بر فرزندان خود ندارند و این بچه ها هم دچار آسیب هایی می شوند که تنش در این خانواده ها بالاست و گروه چهارم: والدینی که مقتدر هستند یعنی هم نظارت و محبت مناسب و هم تعامل خوبی با فرزندانشان دارند و فرزندان در صورت بروز هر گونه مشکلی بلافاصله با والدین مطرح می کنند و دنبال راهکاری برای درمان هستند.

وی در ادامه بحث که چگونه والدین مقتدری باشیم، گفت: کنترل هیجانات یکی از روش های نشان دهنده اقتدار والدین است.

کارشناس مرکز مشاوره سماح به چهار گام در مدیریت تربیت اشاره کرد و گفت: در گام اول با وجود بد رفتاری و کج رفتاری فرزند یک رفتار مطلوب را در او ایجاد نماییم، در مرحله دوم رفتار مطلوب دومی را در فرزند ایجاد کنیم، در مرحله سوم رفتارهای مطلوب قبلی که ایجاد کردیم را تثبیت نماییم و در آخرین گام یک رفتار نامطلوب را حذف نماییم. که این چرخه چهار گانه تا اصلاح کامل فرزند ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha