چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
کد خبر: 1176815
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
اربعین

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) گفت: اربعین مانور قدرت شیعه می باشد که هر ساله به جمعیت زائران اربعین افزوده می شود و قدرت تشیع در جهان نشان داده می شود.

خانم کرمی مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک گفت: در مکتب تشیع، اربعین امام حسین (ع) از اهمیت خاصی برخودار است . اربعین مانور قدرت شیعه می باشد که هر ساله به جمعیت زائران اربعین افزوده می شود و قدرت تشیع در جهان نشان داده می شود. زیرا اجتماع عظیم اربعین در کشور عراق نشان دهنده این است که زمان خانه نشینی رهبران شیعه و کشتار گسترده شیعیان به اتمام رسیده است و پس از قرن ها، تشیع به قدرت منطقه ای بلا منازع رسیده است و قادر است در همان نقطه ای که امنیت وجود نداشت بزرگترین رویداد مدنی و سیاسی جهان را رقم بزند.

وی گفت: غربی ها به خاطر اهمیتی که مسئله اربعین در جهان به دنبال خود دارد درصدد هستند تا این اجتماع عظیم را بایکوت رسانه ای کرده و به همین منظور با وحشت و ترس با آن برخورد می کنند.

کرمی افزود : موضوع اربعین نه تنها یک مواجهه سیاسی بلکه یک تقابل تمدنی است.

وی تصریح کرد :مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند: حرکت عظیم مردم از ایران و سایر کشورهای جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین جلوه ای از ویژگی های برجسته مکتب اهل بیت علیهم السلام است که در آن هم ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین موج می زند و هم عشق و محبت. و نیز میفرمایند: اربعین مظهر اتحاد جهان اهل بیت علیهم السلام است و وحدت شیعه و سنی است.

مدیر موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول ساوه اظهار داشت: در روز عاشورا دو امر مهم و اساسی؛ ولایتمداری و ظلم ستیزی؛ تبلور کرد و سخن گهر بار امام حسین (ع) که فرمودند: مثلی لا یبایع مثلهم (کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمیکند)نشان دهنده این است که نهضت امام حسین(ع) یک جریانی است که تا ابد ادامه خواهد داشت فارغ از اینکه فرد، مذهبی داشته باشد یا نه. هرکسی آزاده باشد تابع ظلم نمی گردد و این جریان تا ابد ادامه خواهد داشت و منحصر به مکتب شیعه نخواهد بود و هر انسان آزاده ای این مطلب را شعار خود قرار می دهد.اربعین یکی از بزرگترین حرکت های معنوی جهانی محسوب می شود که از آن به عنوان قدرت جبهه مقاومت یاد می شود.

وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین، آموزشِ راهنمایی و رهبری آن آیین و مناسک جریان ساز است و بیان کننده عشق و علاقه، مشارکت، همدلی، همراهی، عدالت پروری، مبارزه با ظلم و ایجاد جوش و خروش در مردم است و ایجاد کننده ارتباط عاطفی، فکری و سیاسی بین مردم است.

کرمی در ادامه گفت: راهپیمائی اربعین یکی از عوامل کاهش بحران های اجتماعی است. زیرا انسان ها در این مسیر به هویت خودشان پی برده و آن را پیدا می کنند و رشد و تکامل می یابند و قطعا چنین افرادی از آسیب هایی که در اجتماع است خود را محافظت می کند.

وی خاطر نشان ساخت: گفتنی است دشمن تلاش دارد تا به شعائر الهی که اقوام مختلف از ادیان های مختلف در این مسیر شرکت می کنند خلل وارد کند اما پیاده روی اربعین با جمعیت ۲۰ میلیونی آن ؛ جایگاه اجتماعی بین مردمی دارد و تمام هزینه ها، مواکب، اطعام ها و احسان ها؛ مردمی است و تمام شرکت کنندگان که مواکب ها و امکانات رفاهی را آماده میکنند وظیفه خود می دانند که از عزیزترین مهمانان خود که زائرین هستند پذیرایی کند.

کرمی در پایان گفت: اربعین پیوند دهنده دوستی میان افراد است و چه بسا دوستی هایی که در مسیر پیاده روی اربعین میان افراد مختلف شکل می گیرد و ادامه می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha