پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
استاندار همدان

حوزه / قاسمی فرزاد گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه از دوران کودکی و مقطع تحصیلی ابتدایی، اصلی‌ترین راه مبارزه و مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان امروز در نشست هم‌اندیشی با سمن‌های فعال استان، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه از دوران کودکی و مقطع تحصیلی ابتدایی، اصلی‌ترین راه مبارزه و مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر است.

وی افزود: اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد خانمان‌سوز در بهبود وضعیت مبتلایان مؤثر و قابل تقدیر است.

استاندار همدان، خاطرنشان کرد: پیشگیری از قبح شکنی و عادی‌انگاری مصرف موادمخدر در جامعه با فرهنگ‌سازی مناسب توسط صداوسیما، رسانه‌های جمعی و جراید باید مورد توجه باشد.

وی تأکید کرد: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی سفیران هدایت مردم هستند که در کنار دستگاه‌های دولتی نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند.

قاسمی فرزاد، تصریح کرد: خیرین، تشکل‌های مردمی و یاریگران فعال حوزه مبارزه با موادمخدر، دولت را در ایجاد فضای اجتماعی و اشتغال مناسب برای بهبود یافتگان یاری کنند تا از لغزش و بازگشت آنها به اعتیاد جلوگیری شود.

وی یادآور شد: در اعتیاد به مواد مخدر، آلودگی ذهن و روان شدیدتر از جسم است و لذا باید برای درمان آن زمان بیشتری صرف کرد.

فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه، اصلی‌ترین راه مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعی است

فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه، اصلی‌ترین راه مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha