چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
پژوهش

حوزه/ حجت الاسلام زینال زاده گفت: سامانه فراکاوش سامانه برخط کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه است و طلاب، اساتید و عموم علاقمندان می‌توانند از طریق این سامانه به جستجوی کتاب در تمامی کتابخانه‌های مدارس علمیه کشور بپردازند.

حجت الاسلام هادی زینال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، با بیان اینکه تمامی کتابخانه‌های مدارس علمیه استان آذربایجان غربی به سامانه فراکاوش مجهز شده‌اند، اظهار داشت: ساماندهی کتابخانه‌های مدارس علمیه استان آذربایجان غربی یکی از اولویت‌هایی است که توسط معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان در سال‌های اخیر پیگیری شده است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌هایی که از کارشناس و بودجه اختصاصی برخوردار نیستند، همیشه در معرض آسیب هستند، بنابراین با توجه به این کمبود در کنار تامین کتب کتابخانه‌ها، ساماندهی آنها نیز در دستور کار قرار گرفت و در اولین اقدام نسبت به تجهیز کتابخانه‌ها به سامانه فراکاوش اقدام گردید.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: سامانه فراکاوش سامانه برخط کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه است و طلاب، اساتید و عموم علاقمندان می‌توانند از طریق این سامانه به جستجوی کتاب در تمامی کتابخانه‌های مدارس علمیه کشور بپردازند، این سامانه کارهایی از قبیل عضویت و امانت دهی را نیز انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: البته به دلیل قیمت بالای این سامانه تمامی کتابخانه‌های مدارس علمیه کشور از این سامانه برخوردار نیستند، ولی در استان آذربایجان غربی موفق شدیم با تامین اعتبار محلی و استانی و رایزنی‌های صورت گرفته طی دوسال اخیر، مدارس علمیه باقی مانده استان را به این سامانه مجهز نماییم.

حجت الاسلام زینال زاده خاطرنشان کرد: با این اقدام استان آذربایجان غربی جزء استان‌هایی است که این سامانه را در تمامی مدارس خود راه‌اندازی نموده و در کنار این اقدام رده‌بندی کتب کتابخانه ها نیز طی دو سال گذشته در حال انجام می‌باشد.

وی ابراز کرد: به لحاظ فنی رده بندی کتب مقدمه استفاده از سامانه فراکاوش می‌باشد و در این حوزه نیز بیش از ۷۰ درصد کار به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان امسال تمامی کتب کتابخانه‌های استان از طریق سامانه فراکاوش در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha