پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
2.jpg

حوزه / معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل از برگزاری کارگاه مهارت‌افزایی پژوهشی تحت عنوان "روش نگارش طرح‌نامه" ویژه طلاب سطح سه این مرکز آموزشی خبر داد.

حکیمه نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، اظهار داشت: طرح‌نامه در پایان‌نامه همان نقشه راه تحقیق است که از اصلی‌ترین بخش‌های فرآیند پژوهشی است و هر چقدر این نقشه دقیق‌تر و همه جانبه باشد، مسیر نگارش پایان‌نامه را هموارتر خواهد کرد.

وی افزود: نوشتن طرح‌نامه قبل از شروع پایان‌نامه سمت و سوی پژوهش پژوهشگر را مشخص می‌کند، در واقع نوشتن طرح‌نامه به پژوهش هدفمندی می‌بخشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل بیان کرد: نگارش طرح‌نامه مستلزم رعایت اصول و استانداردهایی ‌است و این فرآیند هرگز با مطالعه سطحی و بدون آشنایی با نکات مهم و قواعد علمی نگارش طرح‌نامه به نتیجه نمی‌رسد.

نوری اظهار کرد: به‌منظور تسهیل و تسریع در نگارش پایان‌نامه توسط طلاب سطح سه رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی این واحد حوزوی، کارگاه مهارت‌افزایی پژوهشی با عنوان "روش نگارش طرح‌نامه" برگزار شد.

وی گفت: این کارگاه آموزشی به صورت یک روزه با حضور دکتر اسماعیل صدری از پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش و عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

وی ادامه داد: اصول انتخاب موضوع، تعیین انواع پژوهش، پرداختن به مفاهیم و متغیرها، مدل پرسشنامه پژوهش‌های پیمایشی و نحوه تدوین محتوای پروپوزال از جمله مباحثی بود که در این کارگاه ارائه شد.

کارگاه مهارت‌افزایشی پژوهشی در اردبیل برگزار شد

کارگاه مهارت‌افزایشی پژوهشی در اردبیل برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha