شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
حضور آیت الله حسینی بوشهری در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه

مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه گفت: بحث روایت‌گری از حوزه و روحانیت بسیار مهم است که اگر ما روایت دقیقی نداشته باشیم، دشمن ما را روایت می‌کند و این وظیفه ماست که در ابعاد خبری، چند رسانه‌ای و ... حوزه علمیه را دقیق روایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا رستمی، مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، ساعتی قبل در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تکریم خبرنگاران که با حضور آیت الله حسینی بوشهری در این مرکز برگزار شد، گفت: باعث افتخار است که امروز میزبان حضرت آیت الله حسینی بوشهری هستیم.

بیشتر بخوانید:

خبرنگاری رسالت است نه شغل / نقطه طلایی کار رسانه پیوست تبیینی است

تکریم خبرنگاران حوزه با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری + عکس

وی افزود: مجموعه مرکز رسانه و فضای مجازی با تأیید شورای محترم عالی در یکسال گذشته به مرکز ارتقا پیدا کرد و این حمایت‌ها باعث شد ظرفیت تولید و ترویج معارف دینی بیش از پیش شود. ما چهار بخش داریم؛ اول، مدیریت اطلاع رسانی شامل خبرگزاری حوزه، نشریه افق حوزه و افق عربی یا الآفاق است؛ دوم، مدیریت چند رسانه‌ای که کار تولید مستند و تولیدات رسانه‌ای و آموزش های رسانه ای را بر عهده دارد؛ سوم، مدیریت فضای مجازی و شبکه اجتماعی که تلویزیون اینترنتی ذیل این مدیریت فعالیت دارد و چهارم، مدیریت رصد و افکارسنجی و آینده پژوهی.

رضایت دبیرخانه شورای عالی باعث افتخار است

مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه را یکی از افتخارات این مرکز اعلام کرد و افزود: باعث افتخار است که توانستیم رضایت دبیرخانه شورای عالی را به دست آوریم.

مدیرمسئول خبرگزاری حوزه در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و تلاش‌های دشمن در عرصه استحاله فرهنگی در رسانه و فضای مجازی، اظهار کرد: لازمه مقابله در عرصه رسانه با دشمن این است که در این زمینه سرمایه گذاری کنیم، چون دشمن به واسطه رسانه، نگاه مردم نسبت به روحانیت و دین را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تلاش می کنیم حوزه علمیه را دقیق روایت کنیم

وی با اشاره به اقدام‌های اساسی در مقابله با دشمن، ادامه داد: بحث روایت‌گری از حوزه و روحانیت بسیار مهم است که اگر ما روایت دقیقی نداشته باشیم، دشمن ما را روایت می‌کند و این وظیفه ماست که در ابعاد خبری، چند رسانه‌ای و ... حوزه علمیه را دقیق روایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به ورود جدی مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه به ارائه آموزش‌های رسانه‌ای به طلاب و روحانیون، ادامه داد: در یک سال گذشته همت جدی در عرصه آموزش طلاب و روحانیون به ویژه مدارس علمیه استان ها داشتیم، چون این تأکید اعضای محترم شورای عالی بود که به استان‌ها توجه ویژه کنیم.

حاکمیت سه اصل "صداقت، امانت و اخوت" بر فعالیت های رسانه ای

مدیرمسئول خبرگزاری حوزه اضافه کرد: سه اصل "صداقت، امانت و اخوت" را حاکم بر تمام اصول خبری و رسانه‌ای کرده‌ایم و چون الگوی رسانه‌ای دینی هستیم و سعی کردیم از تراث حوزوی استفاده کنیم و اخبار علمایی را منتشر می کنیم که مملو از دقائق و لطائف در کلام است؛ از سنت حوزوی تقریرنویسی الهام گرفتیم و الگوی جدیدی از خبر به نام خبر تفصیلی را ایجاد کردیم که نوپا است و دارد رشد می‌کند.

مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با بیان اینکه خبر تفصیلی در چارچوب همان تقریر طلبگی است، اما با رویکرد رسانه ای، خاطرنشان کرد: در عرصه تولیدات رسانه‌ای قدم‌های بزرگی برداشته شده که چند هزار ساعت فیلم و صوت آماده و تدوین کردیم. چندین مستند در مرکز رسانه تولید و از طریق رسانه ملی هم پخش شد که برخی از آن‌ها نیز آماده پخش هستند؛ مستندی درباره حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، شهید مالک رحمتی، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، زندگی طلبگی، پذیرش حوزه و ... از جمله مستندهای تولیدی یا در دست تولید ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با بیان اینکه تلویزیون اینترنتی حوزه با تحول جدی در حال فعالیت و پوشش برنامه‌های حوزوی است، گفت: تلویزیون اینترنتی حوزه توانسته ماهی ۳۰ برنامه زنده پخش کند و به سمت این رفته که بتواند تولیدات دیگری داشته باشد.

وی افزود: بخش رصد و آینده پژوهی تلاش می کند شبکه های مجازی و ماهواره ای را نسبت به حوزه و روحانیت رصد کند و اطلاعات لازم را در اختیار مدیران حوزوی قرار دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha