یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های استان بوشهر و پایگاه هوایی

حوزه/ تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر با هدف ایجاد و توسعه کتابخانه‌های مشارکتی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاعات مورد نیاز کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در نشستی با حضور حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و حجت الاسلام سید ابوذر واعظی نیا، رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر با هدف ایجاد و توسعه کتابخانه‌های مشارکتی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاعات مورد نیاز کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به امضا رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، این تفاهم نامه را در راستای تفاهم نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مجموعه کتابخانه های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از حیث کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: مجموعه کتابخانه های عمومی استان، 80 کتابخانه را تحت پوشش دارد که از این تعداد، 67 کتابخانه نهادی و 13 کتابخانه مشارکتی هستند.

راهب افزود: نقش این اداره کل در ارتباط با کتابخانه های مشارکتی نقش تسهیل گری، مشاوره، آموزش و تقویت منابع است و این تفاهم نیز در همین راستا کمک می کند تا بتوانیم زمینه همکاری بیشتر را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه کتابخانه ها علاوه بر امانت کتاب، برنامه های فرهنگی و ترویجی متنوعی نیز دارند و به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده اند، تصریح کرد: اصل وجود کتابخانه در این است که جامعه را به سمت آگاهی و دانایی ببرد.

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر نیز در ادامه گفت: مراجعه کنندگان کتابخانه مشارکتی پایگاه هوایی، کارکنان و سربازان، خانواد ها و فرزندان آنها به ویژه جوانان و داوطلبان کنکور هستند.

وی برنامه‌های متنوع فرهنگی در پایگاه هوایی بوشهر را برشمرد و بیان کرد: می‌توانیم با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه برگزار کنیم.

حجت الاسلام واعظی نیا با بیان اینکه ما در پایگاه هوایی ظرفیت های بسیار خوبی داریم، افزود: جهت جذب بیشتر افراد به کتاب، کتابخوانی و مطالعه نیازمند مشوق ها و کتاب های جدید هستیم.

گفتنی است از مفاد این تفاهم نامه می توان از ایجاد شرایط لازم و همکاری در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، عضویت با تخفیف کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و کارکنان وظیفه در کتابخانه‌های عمومی، تأمین منابع، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، پذیرش کتابداران پایگاه در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی و بازدید و نظارت تخصصی کارشناسان و مسوولان اداره کل از این کتابخانه و ارائه آموزش‌های لازم به کتابداران در محل

در پایان این نشست، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر از بخش های مختلف کتابخانه مشارکتی پایگاه هوایی ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha