یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تاکید کرد: موزه بزرگ قرآنی باید در بوشهر راه اندازی شود و تمام آثار مکتوب و غیرمکتوب قرآنی استان در آنجا نگه داری شود. ۲ مجتمع قرآنی به کمک اوقاف استان در حال ساخت است که موزه قرآنی نیز در آن دیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ظهر امروز در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، اظهار داشت: بوشهر در میان استان های بزرگ جغرافیای کلان کشور به عنوان یک استان قرآنی معرفی شده است که این نتیجه تلاش های شما بزرگان عرصه قرآن است.

وی با اشاره به داشتن روز قرآن، حوزه علمیه قرآنی، حضور جوانان و نوجوانان در عرصه های مختلف قرآنی در استان بوشهر، افزود: شورای فرهنگی فعالیت های قرآنی استان بوشهر چند سال شورای ممتاز کشور بود و به همین دلیل، بوشهر به عنوان اولین پایتخت قرآنی ایران انتخاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: قرائت قرآن به هر شکل برای انس گرفتن با این کتاب آسمانی، خواندن و فهمیدن آیات آن و ایمان آوردن و عمل کردن است.

وی تاکید کرد: حفظ، قرائت، پژوهش و تفسیر و هنرهای قرآنی به سمتی که قرآن از ما خواسته یعنی معماری بینشی و مدیریت ساختاری رفتاری براساس آموزه های قرآنی هدایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر از دیرباز استانی قرآنی بوده اما در دهه اخیر رشد فزاینده داشته است، گفت: بر اساس فعالیت‌های جامعه شناسی و روانشناسی صورت گرفته، استان بوشهر باید دارای دو پایگاه تمدنی دیانت و مقاومت باشد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت های قرآنی در ۱۲ سال اخیر در استان بوشهر، گفت: بعد از تنظیم سندهای بالادستی به تجلیات قرآن و پایتخت قرآنی و رتبه‌های ممتاز قاریان نوجوان و جوان و بزرگسال و داشتن دهکده قرآنی و روز قرآنی رسیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تاکید کرد: موزه بزرگ قرآنی باید در بوشهر راه اندازی شود و تمام آثار مکتوب و غیرمکتوب قرآنی استان در آنجا نگه داری شود. ۲ مجتمع قرآنی به کمک اوقاف استان در حال ساخت است که موزه قرآنی نیز در آن دیده شده است.

وی خواستار راه اندازی کتابخانه بزرگ قرآنی به صورت دیجیتال یا حضوری شامل آثار قرآنی جهان شد و خاطرنشان کرد: از دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش و بهزیستی فعالیت قرآنی شروع شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت جدی از محافل قرآنی خانگی و موسسات قرآنی، گفت: باید سالانه جوانان و نوجوان قاری درجه یک و حافظ قرآن در استان تربیت شوند.

حمایت از پیشکسوتان قرآنی و راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه قرآنی از دیگر مواردی بود که آیت الله صفایی بوشهری به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha