پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
کد خبر: 1175505
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
مقیم یزدی

حوزه/ شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم ضمن اشاره به برکات فعالیت گروهی علمی، گفت: مدرسه تابستانه یک فرصت و جایگاه ویژه برای آن است که طلاب ارتقای علمی پیدا کنند و این امر در سایه این فرصت برای آنان ایجاد شود.

حجت الاسلام علیرضا مقیم یزدی،مسئول پژوهش مدرسه قرآن حدیث، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تبیین ویژگی های دومین دوره دارالعلم پرداخت و گفت: امسال تنوع برنامه‌ها بیشتر و بهتر بود و از لحاظ به روز آوری مطالب، حداقل نسبت به سال‌های قبل شرائط مدرسه، ارتقا ویژه ای داشت.

وی با اشاره به به روز بودن نظرات اساتید و مطالب ارائه شده آنان در این دوره، تصریح کرد: مدرسه تابستانه، یک ایده کاملا به روز شده‌ای در عصر حاضر است؛ البته این از گذشته وجود داشته که طلابی در تابستان استفاده علمی می بردند اما در حال حاضر در این چند ساله این یک تجمع یا اعتکاف علمی است که شور و حال خوبی برای شرکت کنندگان دارد.

شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم ضمن اشاره به برکات فعالیت گروهی علمی، خاطر نشان کرد: مدرسه تابستانه یک فرصت و جایگاه ویژه برای آن است که طلاب ارتقای علمی پیدا کنند و این امر در سایه این فرصت برای آنان ایجاد شود.

حجت الاسلام یزدی با بیان این که امیدواریم خروجی مدرسه دارالعلم تحقق مجموعه ای از پژوهش های علمی موثر برای جامعه باشد، گفت: امیدواریم در این دوره با ایجاد جرقه‌های ذهنی در خصوص تحقیق و یافته‌های علمی، افراد بتوانند مبدا و منبع پژوهش‌هایی باشند که در آینده در این دوره در ذهن پویای آنان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: امروزه هرچه پیش می رویم، با عنایت به پیشرفت علمی و پیچیدگی های زمان و تکنولوژی های روز، این نیاز برای ما ایجاد می شود که بتوانیم احکام را از دل آیات و روایات بیرون بکشیم و با فضای مجازی و الکترونیکی حال حاضر روزآوری کنیم و این جز با اعتکاف های علمی محقق نمی شود که امیدواریم شاهد پیشرفت در این راستا باشیم.

شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم که در مدرسه قرآن و حدیث حاضر شده، به تبیین اهمیت آن پرداخت و گفت: منبع علم بشر قرآن است که علوم در آن نهفته و برای هدایت متقین آمده است و به نظر با کار کردن در مباحث قرآنی و پژوهش‌هایی که مبدا و منبع قرآن باشد، خیلی از مسائل روز حل خواهد شد و امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت این مدرسه باشیم.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha