پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
تصاویر:دیدار نماینده ولی فقیه درکاشان یا مدیر ،اساتید و طلاب مدرسه دارالعلم آیت الله اعتمادی کاشان

حوزه/ شرکت کننده دومین مدرسه تابستانه دارالعلم گفت: در مدرسه تابستانه دارالعلم اساتید و فضلای سراسر کشور از حوزه های علمیه حضور یافتند و بستر آن فراهم شد تا در تعاملات علمی، مقالاتی به نگارش درآیند که کارگشا برای جامعه می باشند.

حجت الاسلام بهادری، از شرکت کنندگان دومین مدرسه تابستانه دارالعلم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تبیین ویژگی های مدرسه دارالعلم پرداخت و گفت: بنده سال گذشته نیز در این دوره شرکت کردم و اثرگذاری آن را درک کردم؛ در این دوره بهره برداری از اساتید مجرب سراسر کشور در مشهد مقدس صورت گرفت.

وی با بیان این که مدرسه تابستانه دارالعلم بهره برداری علمی از ایام تابستان است، تصریح کرد: امام رضا(ع) و حرم مطهر رضوی فرصت بسیار مغتنمی برای مشهدی هاست که بتوانند از علوم و تجارب اساتیدی که از غیر مشهد حضور می یابند نیز استفاده کنند و از این جهت همجواری با مضجع منور رضوی برکات ویژه ای برای خراسان دارد.

شرکت کننده دومین مدرسه تابستانه دارالعلم با اشاره به برکات مدرسه دارالعلم، خاطر نشان کرد: در مدرسه تابستانه دارالعلم اساتید و فضلای سراسر کشور از حوزه های علمیه حضور یافتند و بستر آن فراهم شد تا در تعاملات علمی، زمینه برای تحقیق کاربردی ایجاد شده و مقالاتی به نگارش درآیند که کارگشای برای جامعه می باشند.

حجت الاسلام بهادری ادامه داد: با برنامه ریزی منسجم، محور را امسال موضوع شناسی در فقه قرار دادند و این از مسائل مهم و کاربردی برای فقه شیعه است چراکه چنانچه موضوعات نوظهور و مستحدثه ریشه یابی و موضوع یابی شوند، می توان حقیقت آن را دریافت و در نهایت آن ها را به صورت مقاله های علمی نگارش نمود تا مفید در جامعه باشند.

وی که در مدرسه تخصصی فقه و اصول شرکت نموده است، از حضور اساتید مطرح و تراز اول کشور در این مدرسه تابستانه تمجید و عنوان کرد: در این دوره بحث های تخصصی، جامع، نافع و عمیق به مخاطبان ارائه شد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha