پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
ایرجی

حوزه/ شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم تلاش همه دست اندرکاران و مجموعه فعالان در این مدرسه را تلاش در راستای زمینه سازی جهت تحقق تمدن نوین اسلامی و بسترسازی برای انجام هرچه بهتر این مهم دانست.

خانم خدیجه ایرجی نیا، طلبه سطح 4 و از شرکت کنندگان مدرسه تابستانه دارالعلم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، با تمجید از همت و عزم جدی حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی در این دوره گفت: دغدغه مندی همه ارکان حوزه را در این دوره احساس کردیم و یک دوره با کیفیت شایسته برگزار شد.

وی هدف از برگزاری دارالعلم را زمینه سازی تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و تصریح کرد: در همین راستا می بایست تلاش شود خلاهایی که در این عرصه برای بسترسازی تمدن نوین اسلامی وجود دارد برطرف شود.

طلبه سطح 4 و شرکت کننده مدرسه دارالعلم، با بیان این که سطح علمی برگزاری دوره بالا و مناسب با حضور شرکت کنندگان بود، عنوان کرد: البته می بایست سطح دوره سال های آینده ارتقا پیدا کند و پیشنهاد ما نیز این است که سال های آینده دوره به حالت کارگاهی اجرا شود و خروجی مورد نیاز طلاب در ضمن برگزاری کارگاه ها ارائه شود.

خانم ایرجی نیا ادامه داد: مدرسه تابستانه دارالعلم پتانسیل خوبی دارد تا علما و شخصیت های علمی را بتوان درک کرد و خانم ها که در طول سال کمتر از آقایان از حضور شخصیت های بزرگ علمی بهره مند هستند، اینجا می توانند از تجربیات عالمان دین بهره بردارند که مشی زندگی آنان چگونه است و چطور میراث علمی را انتقال می دهند.

وی با بیان این که مدرسه دارالعلم بسترسازی موثری برای متقاضیان پژوهش است، گفت: اینجا زمینه ای فراهم می شود تا پژوهشگران بتوانند یکدیگر را بشناسند و در تعامل با هم، بعد از دوره بتوانند گعده های علمی تشکیل دهند و به طور تخصصی در موضوعات مستحدثه ورود کنند و تحقیقات و پژوهش های علمی کاربردی در راستای ارتقای علمی ارائه دهند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha