چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
زر

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه خبرنگاران باید واقع بین باشند، گفت: خبرنگار باید با صداقت علاوه بر انعکاس نقاط مثبت، نقاط منفی را نیز به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امشب در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار که با حضور فرماندار ویژه شهرستان کاشان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و جمعی از خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تکریم خبرنگاران، به مثابه تکریم انبیا است،

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه از جمله چهار شأن پیامبران، موضوع خبررسانی بوده و خبرنگاران کار انبیا را انجام می‌دهند، گفت: خبرنگاران با دقتی که دارند، نقاط مثبت و منفی موضوعات مختلف را با حفظ امانت، صحت و دقت برای رفع مشکل به گوش مسئولان می‌رسانند.

عضو خبرگان رهبری، به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۸۰ مبنی بر اینکه خبرنگاران لحظه‌ها را ثبت می‌کنند اشاره کرد و افزود: اگر قلم، دوربین و ضبط خبرنگار، اخبار را تنظیم و تهیه نمی‌کرد مطالب تثبیت شده‌ای بود که از بین می‌رفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: یک خبر منفی کافی است تا دل جوانی بلرزاند، همانطور که برخی خبرهای مثبت نیز می‌تواند رضایت کاذب در انسان به‌وجود بیاورد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه خبرنگاران باید واقع بین باشند، ابراز کرد: خبرنگار باید با صداقت علاوه بر انعکاس نقاط مثبت، نقاط منفی را نیز به گوش مسئولان برسانند.

وی به نقش خبرنگاران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: برای سراسری شدن انقلاب اسلامی، افرادی همانند خبرنگاران اطلاعیه‌های حضرت امام(ره) را پخش می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه خبرنگاران دغدغه‌های رهبری را مد نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران نسبت به دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن بزرگ اسلامی و فتح قدس تو. جه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه با استمرار وضعیت فعلی در سال ۱۴۳۰ بالغ بر ۴۰ درصد جمعیت کشور پیر و بالای ۶۰ سال خواهند بود، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند در رفع این مشکل و فرهنگ سازی مناسب نقش به‌سزایی داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha