سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
برنجکار

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین برنجکار گفت: یکی از امتیازات حوزه علمیه خراسان نسبت به دیگر حوزه‌های علمیه این است که در طول تابستان از نظر علمی فعال و پویاست.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا برنجکار، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به اهمیت و ضرورت استفاده طلاب از ایام تعطیلات تابستان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از امتیازات حوزه علمیه خراسان نسبت به دیگر حوزه‌های علمیه این است که در طول تابستان از نظر علمی فعال و پویاست.

وی با بیان اینکه طلاب می‌بایست ضمن استراحت کوتاه در ابتدای تابستان، با جدیت مباحث علمی را پیش ببرند و در این زمینه همت ویژه داشته باشند، تصریح کرد: طلبه باید از فرصت تعطیلات تابستان برای ارتقای علمی خود استفاده نماید و این‌طور نباشد که صرفاً به رسائل و مکاسب اکتفا کند، بلکه می‌بایست تا با دیدگاه‌ها، افکار و روش‌های گوناگون علمی آشنا شود و اساساً از دیگر نظرات و دیدگاه‌های علمی نیز مطلع باشد و با علم به آن‌ها پیش برود.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث، با بیان اینکه می‌بایست همه حرف‌ها و فرض‌ها را بشنویم و از میان آن، درست‌ترین را انتخاب کنیم، ابراز کرد: اینکه تنها از دیدگاه یک استاد مطلع بوده و از دیگر دیدگاه‌ها اطلاعی نداشته باشیم شایسته نیست و می‌بایست همه دیدگاه‌ها موردمطالعه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برنجکار، برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم را از جهت آشنائی طلاب و دانش‌پژوهان با گرایش‌ها، دیدگاه‌ها و آرا مختلف کاربردی خواند و عنوان کرد: در این مدرسه تابستانه برنامه‌هایی در کنار برنامه‌های رسمی حوزه مطرح می‌شود و در این مدرسه طلاب با گرایش‌ها، دیدگاه‌ها، مکتب‌ها و افکار مختلف آشنا می‌شوند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha