چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
مشاوره پژوهشي

حوزه/ معاون علمی حوزه علمیه خراسان از ارائه مشاوره‌های پژوهشی فردی و گروهی ویژه طلاب و اساتید این حوزه، از سوی اداره برنامه‌ریزی و مدیریت پژوهش حوزه علمیه خراسان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد با اعلام این خبر گفت: دور جدید ارائه مشاوره‌های پژوهشی با لحاظ نمودن تمامی مراحل پژوهش در امر مشاوره و احصای نیازمندی‌های مشاوره‌ای محققین و همچنین کار کارشناسی آغاز به کار کرده است.

وی افزود: مدیریت پژوهش حوزه علمیه خراسان با توجه به نگاه تحولی مدیر این حوزه و با نظر به جایگاه و سابقه کهن حوزه علمیه خراسان در عرصه علمی و تولید علم، دور جدید از ارائه مشاوره های پژوهشی خود را در محل مدرسه علمیه عالی نواب آغاز نموده است و تلاش دارد تحقیقات و پژوهش‌های طلاب این حوزه هر چه بیشتر به سمت کیفی سازی و کاربردی بودن سوق داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی یادآور شد: در دور جدید فعالیت‌های این دفتر هر طلبه از مقدمات پژوهش تا چاپ و نشر تحقیقات خود، مشاورین و متخصصین را درکنار خود همراه خواهد داشت.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: اگر بخواهد فضای علم آموزی حوزه‌های علمیه همیشه جوشان و خروشان باشد و حرف.های نو در زمینه‌های مختلف داشته باشد، به ناچار باید پژوهش مبتنی بر اصول و ساختار در این محیط بسط و گسترش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به ارائه خدمات پژوهشی به طلاب حوزه علمیه خراسان، گفت: مشاوره و راهنمایی گرفتن می‌تواند نقش بسزایی در تولید علم و انجام تألیفات پژوهشی داشته باشد و آثار را به سمت رعایت استانداردهای لازم و مبتنی بر نیازها سوق دهد.

وی اضافه کرد: مشاوره های تخصصی مختلفی ارائه می‌گردد که همگی در این معاونت به صورت بسته کامل ارائه می‌شود، به‌گونه‌ای که در زمینه نگارش پایان نامه، طلاب می.توانند از انتخاب موضوع تا جلسه دفاع از مشاوره‌های تخصصی استفاده نمایند تا دغدغه‌های آنان به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیان کرد: خدمات مشاوره در زمینه‌های تدوین کتاب، مقاله و پایان نامه، منبع شناسی، انتخاب موضوع، ویرایش و...انجام می‌شود و بر اساس نیاز و مطالبه طلاب در زمینه‌های دیگر نیز قابل ارائه است.

وی با بیان اینکه اینکه مشاوره‌ها در دو قالب مهارت‌های پژوهشی و محتوای تحقیق قبلا نیز انجام می‌شد که نتایج مثبتی در روند پژوهش طلاب داشته است، گفت: این خدمات مشاوره به همت اداره برنامه‌ریزی مدیریت پژوهش معاونت علمی حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب اسلامی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان در رابطه با عناوین مشاوره، افزود: کلیات پژوهش، تکنیک‌های موضوع و مسئله یابی، نحوه تنظیم طرح پیشنهادی، نحوه استفاده از ابزارهای پژوهشی، نحوه آشنایی با منابع مورد نیاز، چگونگی ساماندهی، نگارش و تدوین مطالب، نحوه استخراج مقاله از پایان‌نامه از موضوعات اصلی مشاوره‌های تخصصی می‌باشد که هر کدام از این موضوعات در رشته‌های مختلف علوم اسلامی وحوزوی قابل ارائه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی ابراز کرد: این گونه مشاوره ها به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می.شود و طلاب می توانند از طریق پورتال طلبگی در بخش پژوهش نسبت به درخواست مشاوره اقدام کنند تا در اسرع وقت، مقدمات مشاوره برای آنها فراهم شود.

وی با تاکید به همکاری بیش از ۸۰‌ استاد پژوهشگر در این خصوص با معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: تمامی اساتید، از تجربه و تخصص در زمینه پژوهش و رتبه‌های گوناگون پژوهشی در حوزه و دانشگاه برخوردار هستند.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: سعی بر این بوده اساتید این مجموعه تمامی نیازهای علمی پژوهشی طلاب را در زمینه نگارش تحقیقات برطرف کنند که از همین رو اساتید مختلفی برای رشته‌های علوم قرآن و حدیث، فقه و اصول، ادبیات عرب، منطق، فلسفه و کلام، ادیان، عرفان های نوظهور، کلام جدید و... به همکاری دعوت شده‌اند و طلاب می‌توانند از این ظرفیت جهت ارتقاء سطح علمی و پژوهشی خود بهره کافی را ببرند.

شایان ذکر است، طلاب می توانند با مراجعه به ابتدای خیابان آیت‌الله شیرازی، مدرسه علمیه عالی نواب، طبقه دوم، اتاق ۲۱۵، و یا با شماره تماس.های ۰۵۱۳۲۲۵۹۵۵۹(داخلی ۲۳۴) و۰۹۲۱۲۰۰۵۹۱۸ درخواست مشاوره پژوهشی خود را ثبت و از مشاوره‌های مختلف پژوهشی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha