سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
نشست خبری نمایشگاه مشایه

حوزه/ مسؤل کمیته فرهنگی اربعین در استان گفت: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در مسیر رسالتی که بر عهده دارد؛ در بخش تبلیغی و اعزام مبلغان مذهبی به پیاده روی اربعین، فضاسازی شهری در ایام اربعین حسینی و برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی در حرم رضوی و مساجد سطح شهر، حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حسین احمری، مسؤل کمیته فرهنگی اربعین در استان امروز در نشست خبری پیرامون برگزاری نمایشگاه مشایه ویژه عرضه ملزومات سفر اربعین در مشهد در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی توفیق برای برگزارکنندگان نمایشگاه مشایه، گفت: هر ساله تلاش ما بر فعالیت های مکمل و جدیدی است که بر اساس تجارب به دست آمده از اقدامات سال های قبل کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین است.

وی اضافه کرد: از 6 ماه گذشته با مکاتباتی که با دستگاه های فرهنگی و زیارتی انجام گرفت؛ از آنان خواسته شد تا کلیاتی از امکانات و تجارب خود را در اختیار این کمیته قرار دهند و در جلسات تکمیلی این روند پی گرفته شد تا در نهایت بتوانیم با اشراف کامل برداشته های خود در استان حرکت های بعدی را پی ریزی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در مسیر رسالتی که بر عهده دارد؛ در بخش تبلیغی و اعزام مبلغان مذهبی به پیاده روی اربعین، فضاسازی شهری در ایام اربعین حسینی و برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی در حرم رضوی و مساجد سطح شهر، حرکت خواهد کرد.

در پایان نشست برگزاری نمایشگاه مشایه، مهدی رحیمی، دبیر اجرایی نمایشگاه مشایه، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اقلام عرضه شده در این نمایشگاه مشایه گفت: این اقلام شامل لوازم بهداشتی، رفاهی و ملزومات پیاده روی حین سفر و ابزار حمل ساده و سبک برای زائرین کربلای معلی است، یکی از مهمترین کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد کالاهای حجاب و عفاف که جنبه پوششی مناسب خصوصا برای بانوان در گرمای زیاد داشته باشد. کتب مذهبی، ادعیه و پادکستهای مذهبی و اقلام فرهنگی از دیگر اقلام موجود در این نمایشگاه می باشد.

همچنین مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه مشایه با حضور مسؤلین و اهالی رسانه نیز در انتهای نشست انجام شد.

گفتنی است: نخستین نمایشگاه زیارت و سفر تحت عنوان مشّایه در محل همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی،به مدت 10 روز از 17 تا 27 مردادماه در باب الجواد حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha