سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
دارالعلم شرکت کننده

حوزه/ شرکت کننده در مدرسه تابستانه دارالعلم گفت: در مدرسه تابستانه دارالعلم طلاب می آموزند تا ضمن شناخت درست مسائل جامعه، به سوی حل مسئله پیش بروند و پژوهش آنان در حوزه جامع، کاربردی و ناظر به مسائل روز باشد.

حجت الاسلام تشکری، شرکت کننده در دوره های تابستانی مدرسه دارالعلم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تبیین کیفیت برگزاری این مدرسه پرداخت و ضمن اشاره به ارتقای در تعداد مدارس و شرکت کنندگان دوره، گفت: این دوره نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری دارد و هم از جهت تعداد مدارس و هم رشته های تخصصی افزایش یافته و کیفیت و سطح علمی اساتید، دانش پژوهان و شرکت کنندگان ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان این که طلاب شرکت کننده ضمن بهره مندی از ایام تابستان در جوار مضجع نورانی امام رضا(ع)، می توانند از این فرصت مغتنم، بهره علمی بردارند، خاطر نشان کرد: گرچه عده ای در رکود علمی هستند، اما حوزه علمیه خراسان فعال و پویاست و در این مدت از سراسر دنیا برای حضور در مباحثات علمی مدرسه دارالعلم در این مکان حاضر شده اند.

شرکت کننده در دوره های تابستانی مدرسه دارالعلم ضمن اشاره به حضور شرکت کنندگان بین المللی دوره تصریح کرد: اینجا سلائق دیده می شود و طلاب از سراسر دنیا بحث های علمی و مباحثات رو به رشد و کاربردی و مورد نیاز جامعه دارند.

حجت الاسلام تشکری با بیان این که در این مدرسه تابستانه طلاب با موضوع موردنیاز حوزه آشنا و با چالش ها روبرو می شوند، گفت: اینجا طلاب می آموزند تحصیل، تحقیق و پژوهش آنان باید ناظر به رفع نیاز جامعه باشد.

وی با بیان این که پژوهش تولید علم برای حل مسائل جامعه است و می بایست مسائل و چالش های جامعه را درست شناسائی کنیم و نسبت به آن پژوهش کامل و جامع انجام دهیم، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر باید طلاب ضمن شناخت درست مسائل جامعه، به سوی حل مسئله پیش بروند و پژوهش آنان در حوزه جامع، کاربردی و ناظر به مسائل روز باشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha