شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: در پرتو تعامل سازنده و همکاری مشترک میان حوزه علمیه خراسان با آستان قدس رضوی اهداف برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم محقق می شود و این همکاری برکات ویژه ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در حاشیه افتتاحیه دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تبیین اهداف این مدرسه پرداخت و گفت: اهداف مختلفی از برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم دنبال می شود که این اهداف در پرتو تعامل سازنده و همکاری میان حوزه علمیه خراسان با آستان قدس رضوی محقق می شود و سال گذشته این همکاری آغاز شد که برکات خوبی داشت و امسال آن را ادامه می دهیم.

وی مدیریت تعطیلات تابستانی طلاب بر اساس مطالبه رهبر معظم انقلاب را از جمله اهداف برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم دانست و ابراز کرد: با برگزاری این مدرسه هم تعطیلات استفاده بهینه شده است و هم شبکه سازی میان دانش پژوهان و اساتید از حوزه های علمیه سراسر کشور به شایستگی اتفاق خواهد افتاد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: امیدواریم این شبکه سازی های علمی اتفاق بیفتد و بر این اساس بتوانیم خواسته خود را در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی با این شبکه سازی ها محقق کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به وجوه تمایز مدرسه تابستانه دارالعلم با سنوات قبل، عنوان کرد: یکی از ویژگی های دارالعلم امسال، توسعه از 3 مدرسه به 5 مدرسه است و از سوی دیگر این دوره از نظر مسائل دانشی نسبت به دوره گذشته تنوع بیشتری دارد و در این دوره به بحث های روشی تاکید ویژه تری صورت گرفته است.

وی با بیان این که مباحث مورد طرح در دومین مدرسه تابستانه دارالعلم در طول سال کمتر بدان پرداخته می شود و اینجا فرصت مغتنمی برای آن است که طلاب با این مسائل آشنا شوند، به تنوع در مخاطبین اشاره و عنوان کرد: امسال مخاطبین از سطح استانی و ملی فراتر رفته اند که امیدواریم در سال های آینده نیز شاهد تنوع در اساتید نیز باشیم.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha