چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
قاضی زاده هاشمی

حوزه/ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تبدیل وضعیت ۲۱۹ هزار و ۸۲۵ ایثارگر در حوزه اشتغال گفت: ۸۴ هزار و ۳۸۲ نفر تسهیلات مسکن دریافت کردند و ۱۴ هزار و ۱۰۶ زمین و مسکن واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید امیر قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آخرین جلسه هیأت دولت سیزدهم اظهار داشت: در این دولت در قالب طرح سپاس یک هزار و ۸۸۷ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انجام که رشد ۶۳ درصدی داشت.

وی افزود: ۱۰۵۸ حسینیه و خانه شهید راه اندازی و ۲۳ هزار و ۸۱۶ مراسم توسط مردم در این حسینیه‌ها برگزار و ۴۸ هزار و ۶۹۸ یادواره مردمی برگزار شده است همچنین بیش از ۸۵ هزار گلزار شهدا ساماندهی شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد شهید در زمینه تهیه ۹ فیلم و سریال مشارکت داشته و ۲ جایزه فیلم فجر و ۳ سیمرغ بلورین دریافت کردیم همچنین ۱۰۳ عنوان مستند تهیه شد که ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در این دولت ۱۵۳ عنوان کتاب تهیه شد که ۲۲۰ درصد رشد داشت همچنین ۷۰ هزار و ۴۵۰ خاطره خانواده شهید ضبط شده است.

وی اعلام کرد: نرخ بیکاری ایثارگران از ۱۹.۶ به ۷.۴ درصد رسید و ۳۳ هزار و ۶۲۹ ایثارگر جذب دستگاه‌های دولتی شدند و ۲۱۹ هزار و ۸۲۵ ایثارگر تبدیل وضعیت شدند که در دولت قبل این آمار صفر بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: ۸۴ هزار و ۳۸۲ نفر تسهیلات مسکن دریافت کردند و ۱۴ هزار و ۱۰۶ زمین و مسکن واگذار شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در سلامت الکترونیک یک میلیون و ۳۰۰ پرونده ایجاد شد. ۷۲۰ هزار نفر پایش سلامت شدند. ۴۰۸ مشاوره، ۳۲۷ هزار سفر و ۳۵۰۰ نفر با تسهیلات دولتی به عتبات اعزامش شدند. ۱۴ هزار و ۱۰۶ قطعه زمین از ۲۰ هزار طرح پیش‌بینی شده به جانبازان واگذار شد. مستمری همسران ۱۳۹ درصد و پاداش پایان خدمت حالت اشتغال به بیش ۲۹ هزار نفر پرداخت شد.

وی ادامه داد: صندوق اندوخته شاهد را در فرآیندی قانونی به خودشان واگذار شد. سازمان اقتصادی کوثر به بنیاد مستضعفان واگذار شد. دارایی‌های بنیاد شهید بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. سهم منابع داخلی بنیاد شهید از درآمدهای داخلی بسیار زیاد شد. درآمد از ۳۵۰ میلیارد تومان به ۴,۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حقوق و دستمزد ایثارگران شفاف و نظام‌مند شد. نظام مولدسازی نهادینه شد. سامانه جمع‌آوری اطلاعات مالی را راه‌اندازی کردیم. بیش از ۲۰ هزار مسکن در داخل بنیاد شهید در حال تولید است. ساخت هتل خورشید هشتم بعد از ۱۷ سال به اتمام رسید. ۳۲ مسکن استیجاری، ملکی شد. وام مسکن ایثارگران از ۳۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و هیچ ایثارگری در نوبت نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha