یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه نوشین شهر

حوزه/ امام جمعه احمدآباد یزد جایگاه نماز جمعه را بسیار ارزشمند و یک قرارگاه بزرگ فرهنگی، هنری و علمی برای کشور عنوان کرد و گفت: به وسیله نماز جمعه مردم را در همه اجتماعات عمومی و انتخابات شرکت داده ایم.

حجت الاسلام حسین صابری امام جمعه احمدآباد یزد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، درباره جایگاه و فضلیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه اهمیت بالایی دارد و شأن آن بسیار بالاست. پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید می‌خواهید اهل بهشت شما را به شما معرفی کنم؟ آنان کسانی هستند که گرما و سرمای شدید، و گِل و لای ایجاد شده به خاطر باران آنان را از حضور در نماز جمعه باز ندارد.

امام جمعه احمدآباد یزد با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: هر مسافری که به خاطر اشتیاق و علاقه به نماز جمعه، نماز جمعه بخواند خداوند پاداش صد نماز جمعه کسی را که در وطن اقامت دارد به وی خواهد دارد.

وی جایگاه نماز جمعه را بسیار ارزشمند و یک قرارگاه بزرگ فرهنگی، هنری و علمی برای کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی در تاریخ ۵ مرداد به پیشنهاد آیت الله طالقانی به امام خمینی (ره) و پس از دستور ایشان اقامه شد. نماز جمعه با آیت الله طالقانی شکل گرفت و با فرمان حضرت امام خمینی اجرایی شد.

حجت الاسلام صابری ادامه داد: اکنون به لطف خدای متعال شاهد برگزاری تقریباً حدود هزار نماز جمعه در سراسر کشور هستیم و این نمازهای جمعه در سراسر ایران اسلامی همه جا را از نظر معنوی زیر پوشش قرار می‌دهد و ائمه جمعه‌ای که انتخاب می‌شوند اهل فضل و هم اهل سخن هستند و اقشار مختلف مردم از نماز جمعه‌ها بهره مند می‌شوند.

امام جمعه احمدآباد اظهار داشت: من پیش از اینکه به عنوان امام جمعه خدمت کنم، ۳۰ سال در خدمت خانواده‌های شهدا بودیم. وقتی که خدمت ما در بنیاد شهید به پایان رسید مسوولین به ما فرمودند به عنوان امام جمعه احمدآباد اردکان یزد که شهر آیت الله محقق داماد است فعالیت داشته باشم.

وی گفت: یک شب از مسئولین مهلت خواستیم و مشورت کردم. مشورت‌ها خوب از کار درآمد و برنامه این شد که خیلی سریع این کار را انجام دهم. برادرانی که در احمدآباد بودند و نماز جمعه را اقامه می‌کردند افرادی خوب و متدین بودند. اولین هدف ما در احمدآباد این بود که باید نماز جمعه متحول شود و افراد بیشتری شرکت کنند. کارهای تبلیغاتی راه اندازی و یک مرکز مشاوره‌ای افتتاح کردیم.

حجت الاسلام صابری افزود: یک مدرسه علمیه را در احمدآباد ساختیم و افتتاح کردیم و همایش فرهیختگان و نخبگان احمدآباد را برگزار کردیم. مدتی بعد به این فکر افتادیم یک مجموعه بسیار زیبایی را درست کنیم تا احمدآباد را از وضعیت محله‌ای خارج کنیم و نماز جمعه برای همه مردم و افراد و محله‌ها شود. این کار را با سرعت انجام دادیم و در ظرف چهار سال به سرانجام رسید و یک مجموعه فرهنگی، آموزشی، ورزشی و مصلی و مسجدی بسیار زیبا و خوب ساخته شد. این مجموعه تحولی بزرگ ایجاد کرد و باعث شد که تعداد شرکت کنندگان در نماز جمعه احمدآباد از ۱۰۰ نفر به دو هزار نفر برسد.

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه نماز جمعه احمدآباد مملو از دانش آموزان، دانشجویان و جوانان است، افزود: طوری برنامه ریزی کردیم که صدای امام جمعه در سطح شهر پخش شود و مردم بتوانند استفاده کنند. بلندگوهایی در ۷۰ متری نصب شده و صدای ملایمی را به همه شهر احمدآباد می‌رساند. اخیراً هم در احمدآباد هیئتی را همکاری مجموعه‌های مختلف که هدف آن تربیت مدیران خوب و لایق برای احمدآباد و استان یزد است.

امام جمعه احمدآباد با اشاره به مشارکت تحسین‌برانگیز مردم این شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما توانسته ایم به وسیله نماز جمعه و تبلیغات مردم را در همه اجتماعات عمومی و مردمی مخصوصاً انتخابات شرکت دهیم. آمار شرکت مردم احمدآباد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر حدود ۹۰ درصد اعلام شد که این نشان می‌دهد مردم ولایی این منطقه پای کار بوده و فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha