یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر مردم با مسجد، نماز جماعت، منبر، هیئت، وعاظ و محافل خانگی ارتباط داشته باشند، شاهد تحول شده و مسائل اعتقادی در جامعه تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی در دیدار موسوی‌ قانع مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که نقش دنیایی و آخرتی برای شما دارد این است که با امانت سرو کار دارید، خداوند می‌ فرماید امانت‌ها را به اهلش بسپارید و این مبلغی که قانون مشخص کرده است، امانتی است که خدا فرمان می‌دهد که باید به اهلش برسد.

وی تصریح کرد: کار شما مانند کار قضاوت است و در لبه تیز خطر قرار دارید. اینکه می‌گویند پل صرات از مو باریک‌تر و از شمشیر نازک‌تر است، به همان معناست. اگر مأمور شما بی احتیاطی کند و در مقابل کسانی که قوانین را نمی‌دانند جوری قضاوت کنند آنها مجبور شوند که مالیات بیشتری پرداخت کنند، قضاوت ناحق شده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ضرورت تقویت مبانی دینی هم در بین کارکنان و هم در مردم امری ضروری است. کسی که کارشناس محاسبه مالیات است و همچنین مردمی که باید مالیات بدهند اگر هر دو توجه به مبانی دینی و اعتقادی نداشته باشند، کار با سختی مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اخلاص به جای خود نمایی باید تقویت شود. خداوند در سوره شورا می‌فرماید «هر کس حاصل کشت آخرت را بخواهد ما بر تخمی که کاشته می‌افزاییم و هر که تنها حاصل کشت دنیا را بخواهد او را هم از آن نصیب می‌کنیم ولی در آخرت (از نعمت ابدی آن چون نخواسته) نصیبی نخواهد یافت.»

وی اظهار کرد: اگر این معنا را همه متوجه بشویم، تحولی در همه بخش های جامعه ایجاد می شود. خداوند در آیه ۲۰۰ سوره بقره هم می‌فرماید «پس هنگامی که مناسک [حجّتان] را انجام دادید، پس خدا را آن گونه که پدرانتان را یاد می‌کنید یا بهتر و بیشتر از آن یاد کنید. پس گروهی از مردم [کوتاه فکر] می‌گویند: پروردگارا! به ما در دنیا [کالای زندگی] عطا کن و آنان را در آخرت هیچ بهره‌ای نیست».

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خداوند در آیه ۲۰۱ سوره بقره می فرماید «و گروهی از آنان می‌گویند: پروردگارا! به ما در دنیا نیکی و در آخرت هم نیکی عطا کن، و ما را از عذاب آتش نگاه دار». بهترین جایی که این مفاهیم به مردم منتقل می‌شود، نمازهای جمعه است و باید به نمازهای جمعه توجه بیشتری کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر مردم با مسجد، نماز جماعت، منبر، هیئت، وعاظ و محافل خانگی ارتباط داشته باشند، شاهد تحول شده و مسائل اعتقادی در جامعه تقویت می شود. مرکز همه این مسائل نماز جمعه است و رهبری فرمودند نماز جمعه قرارگاه معنوی، بصیرتی، ایمانی و فرهنگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha