چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
دیدار حجت الاسلام فرخ فال با طلاب و مبلغین شهرستان میناب+عکس

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به پیشرفت کارهای جهادی در حوزه‌های علمیه از فعالیت‌های جهادگران حوزوی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها امروز چهارشنبه سوم مرداد ۱۴۰۳ در نشست سومین اجلاسیه مسئولین امور گروه‌های جهادی واحدهای استانی که در مجتمع شهید آیت الله صدوقی(ره) قم برگزار شد گفت: کسی که به دنبال کار جهادی می‌رود به اندازه سختی آن کار اخلاصش مشخص می‌شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها افزود: بیش از ۲۰ آیه در قرآن کریم امتیازات کارهای جهادی و مجاهدت را بر کارهای غیرجهادی بیان کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت کارهای جهادی در حوزه‌های علمیه و تقدیر از فعالیت‌های جهادگران حوزوی، ابزار داشت: خداوند متعال مهر کار جهادی را در هر نوع کاری ارزشمند می‌داند و این سنخ از کارها در پیشگاه الهی از سایر کارها و فعالیت‌های انسان جدا شده است یعنیی همه این کارها نزد خداوند متعال جهاداستت.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با بیان اینکه در بیان قرآن کریم مجاهدت مرتبه‌ای بالاتر از ایمان دارد، توضیح داد: وقتی کسی بعد از فراگیری معارف دین، متعبد به آن شود مسلمان می‌گردد، عامل به آن که می‌شود مؤمن خواهد بود و یک خاصیت جهادی نیز به آن‌ها بدهد مجاهد می‌شود.

وی با اشاره به آیه «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا»، گفت: قاعدین مسلمان و مؤمن هستند، اما کار جهادی نمی‌کند و نوع کار جهادی که می‌کنید اگر کسی انجام ندهد، می‌تواند مؤمن باشد، اما این کار شما یک ویژگی و محبوبیت خاصی پیش خداوند متعال، علاوه بر ایمان دارد که بایستی به این نکته دقت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به اخلاص در کارهای جهادی، خاطرنشان کرد: خداوند متعال فرموده اقیموا الصلاه و ما نیز اقامه نماز می‌کنیم و اتفاقاً طلبکار هم می‌شویم، چون بهشت جزای آن است که به امر خداوند متعال لبیک گفته‌ایم، اما در جهاد چنین نیست، چون خداوند متعال جهاد را واجب نکرده است که مجبور باشیم جهاد کنیم و به همین خاطر حتی در آیات قرآن کریم می‌بینیم که کارهای جهادی منت ندارد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها افزود: وقتی انسان ویژگی‌های کار جهادی را در قرآن کریم دنبال می‌کند، واقعاً به وجد می‌آید.

در پایان سه تن از مسئولان گروه‌های جهادی استانی به بیان مشکلات و مسائل پیش روی این گروه‌ها پرداختند و قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها نیز قول پیگیری مشکلات را داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha