پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
محمدصادق اکبری دادگستری

حجت‌الاسلام اکبری گفت: پیشگیری از وقوع جرایم، فراگیری سنت حسنه صلح و سازش، استیفای حقوق مظلومان و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه و جلوگیری از تضییع حقوق قانونی مردم از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی است که با جدیت در دستور کار مسئولان قضایی استان سمنان می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، در ادامه سلسله بازدیدهای دوره‌ای از حوزه‌های قضایی سراسر استان، به اتفاق دادستان مرکز استان، و برخی معاونان و مسئولان قضایی استان به شهرستان میامی سفر کرد و با حضور در این حوزه قضایی و بازدید از تمامی شعب محاکم دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و شورای حل اختلاف آن شهرستان از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات قضایی به مردم قرار گرفت.

وی در این بازدید در جمع قضات و کارکنان اداری شهرستان میامی، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: دستگاه قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه رفیع و ارزشمندی است و از درگاه خداوند متعال بسیار شاکریم که از بین خیل عظیم علاقه‌مندان خدمت به مردم، این توفیق بزرگ را، به ما عطا کرده، چرا که خدمت‌رسانی در دستگاه قضایی با جان و مال و حیثیت و آبروی مردم سروکار دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: این خصیصه، وظیفه کارکنان دستگاه قضا را دوچندان می‌کند و خداوند بزرگ نظاره‌گر بر اعمال و رفتار ماست. باید به گونه‌ای رفتار شود، تا مردم همان‌گونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ قوه قضاییه را ملجاء و پناهگاه خود احساس کنند و به محض اینکه ظلمی به کسی شد فوراً در درون خود این احساس را داشته باشد که  دستگاه قضا هست و حق من را خواهد گرفت و جای هیچ نگرانی برای او نباشد. زیرا امنیت آفرینی و ایجاد آرامش روحی و  روانی در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی برای مردم باعث می‌شود تا طعم شیرین اجرای عدالت در جامعه جاری و ساری شود.
 
حجت‌الاسلام اکبری یادآور شد: موضوع تحول در دستگاه قضایی به خصوص در چند سال گذشته، یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بوده که هر ساله در هفته قوه قضاییه، در دیدار با رئیس قوه و مسئولان عالی قضایی، بر اجرای سریع و دقیق مفاد این سند تاکید داشته، که در سال جاری نیز در راستای تأکیدات ایشان، نسخه بروز رسانی شده این سند، تحت عنوان " سند تحول و تعالی قضایی" ابلاغ شده است. همه ما وظیفه داریم با انجام صحیح و به موقع ماموریت‌های ابلاغ شده در این سند و اجرای برنامه عملیاتی سال جاری در راستای تحقق اهداف سند تلاش کنیم.

وی افزود: اگرچه انجام وظیفه در مناطق کمتر برخوردار، با سختی‌های خاص خودش همراه است، ولی قطعاً نزد خداوند متعال دارای اجر و پاداشی عظیم خواهد بود و  در این مسیر باید تلاش کرد تا با مراقبت و سلامت نفس، از وسوسه‌های شیطانی در امان باشیم و راه آن خدمت صادقانه، خالصانه، بی منت و بدون هیچ چشم داشتی به مراجعین است و همواره باید با هوای نفس خود در این زمینه مبارزه کنیم.

حجت‌الاسلام اکبری تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرایم، فراگیری سنت حسنه صلح و سازش، استیفای حقوق مظلومان و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه و جلوگیری از تضییع حقوق قانونی مردم از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی است که با جدیت در دستور کار مسئولان قضایی استان سمنان می‌باشد.

وی نتایج حاصل از اجرای برنامه‌های تحولی در قوه قضاییه را تسریع و افزایش دقت در رسیدگی‌های قضایی، صدور آرای متقن و افزایش رضایت‌مندی مردم خواند و تاکید کرد: با اجرای سند تحول و تعالی قضایی اقدامات مثمر ثمری در جامعه صورت خواهد گرفت و هرچند هنوز در نیمه راه قرار داریم، اما مردم به طور ملموس این آثار را مشاهده می‌کنند که بخش مهمی از آن توسعه خدمات الکترونیک و هوشمندسازی اقدامات و رسیدگی الکترونیک، ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، رسیدگی‌های آنلاین در محاکم و دادرسی بدون کاغذ است، که به حول و قوه الهی با اجرای کامل آن به یک دستگاه قضایی اسلامی ایده آل، که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان باشد، دست خواهیم یافت و این مهم در مسیر تحقق است.

در خاتمه این دیدار حجت‌الاسلام اکبری از زحمات قضات و کارکنان اداری دستگاه قضایی این شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آورد و  افرادی از پرسنل نیز به نمایندگی از قضات و کارکنان اداری با طیب خاطر و بدون دغدغه، مطالبات و مشکلات مجموعه را عنوان کردند و قول مساعد برای رفع مشکلات آنان در حد مقدورات از طریق استان و یا پیگیری از طریق مرکز داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha