چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 1172213
۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری  امام جمعه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به پیشینه و قدمت عزاداری در استان بوشهر ابراز داشت: استان بوشهر استانی فوق العاده ویژه در عرصه سوگواری و موالید است و در طول تاریخ بزرگانی در این عرصه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، امروز در پیش رویداد بوشهر حسینیه مقاومت که در سالن شهید آوینی سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: فلسفه سوگ و عزاداری امام حسین علیه السلام یک نکته بسیار مهم و اساسی است. چرا در طول تاریخ بعد از جریان کربلا روی مراسم سوگواری امام حسین تاکید شده است؟ این همه اجر و ثواب در اقامه عزای اباعبدالله الحسین است.چرا هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود؟

امام جمعه بوشهر بیان داشت: ادیان الهی همه پس از وفات پیامبرشان دچار بحران شدند، این ادیان دارای دو ویژگی شدند که یکی تحریف دین و دیگری انحراف در عرصه رهبران بعد از پیامبرشان. حضرت موسی بعد وفاتش دینش تحریف شد و در عرصه خط مستقیم راهبری دین، انحراف ایجاد شد. حضرت عیسی نیز هم به این شکل بود. اما اسلام دین خاتم بود و کتابش، کتاب خاتم و پیامبرش حضرت محمد(ص) بود به همین جهت اگر تحریف در آن صورت می گرفت، دیگر پیامبر و دینی نبود که آن را درست کند به همین اگر این دین منحرف می شد خطر بزرگی بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: قیام امام حسین علیه السلام خورشید حقیقت نمای اسلام ناب محمدی(ص) بود. جریان تاریخ اسلام به گونه ای رقم خورد که با حضرت امام حسین علیه السلام آن حقیقت دین اسلام راستین نشان داده شود لذا قرآن یعنی قرآنی که حسین مفسر آن است و اسلامی که حسین علیه السلام مبین آن است.

وی با بیان اینکه راه پیامبر(ص) راهی هست که حسین(ع) مبین آن است گفت: ما با سوگواری شکوه دین حسین علیه السلام را هر سال نشان می دهیم و آن را به نسل نو با شور و شعور بالاتر ارائه می دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین علیه‌السّلام این کار را با خون خود انجام داد و شما امروز با جهاد تبیین انجام و آن را تجلی می دهید. این سوگواری مانا و همیشگی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به پیشینه و قدمت عزاداری در استان ابراز داشت: استان بوشهر استانی فوق العاده ویژه در عرصه سوگواری و موالید است و در طول تاریخ بزرگانی در این عرصه داشته است ‌اما به خاطر جغرافیای محیط و شرایط در طول تاریخ این مظلومیت را تجربه کرد. ولی شریط طوری رغم خورد که بوشهر در طول تاریخ دارای سبک و سیاق ویژه ای در تعالی و مرتبه بالای عزاداری در ایران و کشورهای اسلامی قرار دارد لذا قدر این عزاداری را بدانید چون از موارد ارزشی و گنج های فرهنگی استان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: این سبک که زحمت بزرگان این عرصه است باید محفوظ بماند و همه در راستای تقویت آن کمک کنند.

وی خواستار توجه به عرصه رسانه شد و گفت: ما در عرصه رسانه ضعیف هستیم و باید هر هیئت در فضای مجازی فعال باشد و محتوای خود را به مردم ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر پژوهش ها و تألیفات در حوزه عزاداری و مولودی بوشهر گفت: تاریخ و مدل های مختلف عزاداری تالیف شود. بسیاری از نوحه ها، عزاداری ها و مولودی ها که سبک های اولیه بود نباید از بین برود، اینها ضبط شود و با بیان دیگر و با همین نوا ارائه گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha