پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
2.jpg

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی گفت: به یقین اگر منش و رفتار زنان اثرگذار در تاریخ شیعه به جامعه هدف معرفی نشود، روش زندگی نابودگر غربی‌ها الگوی زنان جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین نجم‌الدین مروجی طبسی عصر امروز در آیین تجلیل از مبلغان جهاد تبیین مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل، با اشاره به نقش ویژه زنان در واقعه کربلا، اظهار داشت: غیر از بانوان اهل بیت(ع) زنانی در کربلا بودند که با القای روحیه و انگیزه معنوی به شوهرانشان آنها را عاقبت بخیر کردند.

وی افزود: خواهران طلبه بایستی رشادت‌ها و سیره شیر زنان کربلا را موضوع پایان‌نامه خود قرار داده و یا حتی در قالب نگارش کتاب منتشر نمایند، تا بانوان امروزی این اخلاق وارسته شیر زنان را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: به یقین اگر منش و رفتار زنان اثرگذار در تاریخ شیعه به جامعه هدف معرفی نشود، روش زندگی نابودگر غربی‌ها الگوی زنان جامعه خواهد بود، همانطور که فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای سبک زندگی خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: به فضل الهی امروزه بانوی طلبه توانمند با تحصیلات قوی در جامعه زیاد داریم، بنابراین خواهران طلبه باید مدیریت جلسات و هئیت‌های خانگی را بر عهده بگیرند تا احکام و مسائل شرعی و نیز مطالب مربوط به سیره اهل بیت(ع) به‌خصوص مطالب مهدوی به نحو شایسته در اختیار مردم قرار گیرد، چرا که همه مردم از تحصیلات کافی برخوردار نیستند و توانایی تحلیل مسائل را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی تصریح کرد: مبلغان و مروجان دینی بایستی به فرمایش جذب حداکثری و دفع حداقلی رهبر فرزانه انقلاب جامه عمل بپوشانند، دشمن با تمام توان در جهت ایجاد فاصله بین قشر متدین جامعه و افراد بدحجاب تلاش می‌کند و این خواهران طلبه هستند که بایستی با رفتار شایسته خود این عزیزان را به خودشان جذب کنند.

پایان‌بخش این برنامه، تجلیل از مبلغان فعال در عرصه جهاد تبیین بود.

سیره و منش زنان اثرگذار در تاریخ شیعه به جامعه معرفی شود

سیره و منش زنان اثرگذار در تاریخ شیعه به جامعه معرفی شود

سیره و منش زنان اثرگذار در تاریخ شیعه به جامعه معرفی شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha