چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
خانعلی ابراهیمی

حوزه/ مدیر سیاسی‌اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، جزئیات برگزاری دوره تابستانی جهاد تبیین را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام خانعلی ابراهیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تشریح ضرورت و جزئیات برگزاری دوره تابستانی جهاد تبیین پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند حوزه علمیه قاعده نظام جمهوری اسلامی است و این قاعده باید سه اصل علم، اخلاق و بصیرت را دارا باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا برخورداری از بصیرت، اصل است که اگر نباشد انسان را در موارد دیگر به هدف و غایت نمی‌رساند که نمونه آن با مطالعه در تاریخ اسلام به‌ خصوص در جریان قیام عاشورا و انقلاب اسلامی می‌توان دید و چه بسیار افراد عالمی که به علت بهره‌مند نبودن از بصیرت سقوط کردند و دچار انحراف شدند.

مدیر سیاسی‌ اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: با در نظر گرفتن اصل مهم بصیرت‌افزایی و پیرو مصوبه شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان، کارگاه‌های دانش‌ها و مهارت‌های سیاسی - اجتماعی حوزه علمیه خراسان در ۵ موضوع (انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی) در دستور کار این مدیریت قرار گرفت که دوره اول آن در سال تحصیلی گذشته در پنج مدرسه انجام شد.

وی افزود: دوره دوم آن در قالب کارگاه انقلاب اسلامی با سه سرفصل جهاد تبیین، دشمن‌شناسی و مبانی فکری امامین انقلاب در ترم تابستان در اولویت برنامه‌های این مدیریت قرار گرفته که تا کنون از سوی طلاب استقبال خوبی صورت‌گرفته است.

مدیر سیاسی‌ اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در ادامه به زمان و شرایط برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: این دوره در دو هفته به‌ صورت مدرسه محور در مدرسه نورالرضا (ع) و همچنین به‌ صورت عمومی برای برادران و خواهران در سالن ساختمان شماره دو مرکز مدیریت در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در خصوص مخاطبین و سرفصل‌های این دوره افزود: هر یک از این کارگاه‌ها زیرشاخه و سرفصل خاص خود را دارد که در سه سطح طلاب، اساتید و نخبگان در قالب دوره‌های ۳۴ تا ۳۸ ساعته تنظیم و برنامه‌ریزی شد و بنا داریم امسال کمیت و کیفیت این دوره‌های مهم و هویت محور را گسترش دهیم.

مدیر سیاسی‌ اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به ضبط دوره‌ها به‌ منظور دسترسی مخاطبان و علاقه‌مندان در مدارس شهرستان‌ها، گفت: امیدواریم ضمن گسترش برگزاری این دوره‌ها به‌ صورت مجازی، محتوای دوره برای بهره‌برداری سایر علاقه‌مندان آماده شود تا بتوانیم موجی از تحول و پویائی در بین طلاب توانمند در عرصه جهاد تبیین ایجاد کرده و با بصیرت‌افزایی به مقابله با جریان‌های معاند برخیزیم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ابراز امیدواری نمود تا برگزاری این کارگاه‌ها زمینه و بستری در راستای آشنائی نسل جوان طلاب با مبانی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و آشنائی با حوزه تراز انقلاب اسلامی ایجاد کند و علاقه‌مندان بتوانند ضمن حضور در این کارگاه‌های تابستانی حوزه علمیه خراسان، از بصیرت لازم در این عرصه برخوردار شوند.

وی از جمله برنامه‌های این دوره را بازدید از خانه انقلاب (منزل مقام معظم رهبری در قبل انقلاب) برشمرد و اظهار داشت: برای عمق‌بخشی به آموخته‌های دوره، فرهنگ الگوپذیری و همچنین در راستای تشریح شعار اصیل انقلاب برنامه‌هایی همچون بازدید بزرگان و آثار بجای مانده آنها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha