پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت:خیلی وقت ها ما در روایات که می خوانیم هر قدمی که به سمت زیارت اباعبدالله الحسین (ع) بر می داریم، ثوابی که برای این حرکت و قدم ها نصیب انسان می شود، جای تعجب دارد که چطور می شود برای هر قدمی اینقدر ثواب برای انسان به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قروین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جمع پاسداران سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: خیلی وقت ها ما در روایات که می خوانیم هر قدمی که به سمت زیارت اباعبدالله الحسین (ع) بر می داریم، ثوابی که برای این حرکت و قدم ها نصیب انسان می شود، جای تعجب دارد که چطور می شود برای هر قدمی اینقدر ثواب برای انسان به همراه دارد.

وی افزود: اما وقتی امروزه می بینیم محوریت امام حسین (ع) و محبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) و زیارت آن حضرت مخصوصاً زیارت اربعین چه تأثیری در سرنوشت محرومان و مستضعفان، مسلمانان جهان و شیعیان داشته و خواهد داشت که تازه شروع یک اعجاز الهی است، دیگر تعجب نمی کنیم که هر قدمی که بر می داریم تا این اندازه ثواب دارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خدای متعال با نام امام حسین (ع) کاری کرده هر کاری که در عالم می خواهد ارزش و برکت می خواهد پیدا کند، با نام اباعبدالله (ع) اتفاق می افتد. حاج قاسم سلیمانی با نام امام حسین (ع) شد حاج قاسم که جهان را تحت تأثیر خود قرار داد، آیت الله رئیسی با ارادتی که به خاندان عصمت و طهارت (ع) داشت و با خادم الرضایی (ع) اثرگذاری دیگری پیدا کرد، امام خمینی (ره) و رهبر عزیز انقلاب اسلامی و هر کسی که یک تأثیری در قلوب و نفوس مردم داشته است، در ارادتمندی خاندان عصمت و طهارت (ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که رسول خدا (ص) به امام حسین (ع) نظر کرد و او را در کنار خودشان نشاند و فرمود بخاطر شهادت اباعبدالله الحسین (ع) آتشی در دل مؤمنین شعله ور می شود که هرگز آن آتش سرد نمی شود و همه ما غم نزدیکان را تجربه کرده ایم اما آن آتش بعد از مدتی کامل سرد می شود اما راجع به امام حسین (ع) این داغ همیشه تازه است.

وی عنوان کرد: امام صادق (ع) در روایت دیگری فرموده اند اگر به کسی خدا بخواهد خیر بدهد، ذکر و یاد خودش را به او الهام می کند، حضرت می فرماید هر کسی را خدا اراده کند به او خیر برساند، بلافاصله اتفاق می افتد و محبت امام حسین (ع) و زیارت او را در دلش می افکند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در مقابل امام صادق (ع) می فرماید هر کسی را خدا برای او بد بخواهد، کینه امام حسین (ع) و زیارت حضرت را در دل او قرار می دهد و این بدی بزرگی برای انسان خواهد بود. البته خدا برای بنده ای بد نمی خواهد و این خود انسان است که برای خودش بدی می خواهد.

وی بیان کرد: خداوند فطرت انسان را جوری آفریده است که قرآن و کلام اهل بیت (ع) را می پذیرد اما وقتی قلب انسان مریض شد و دچار نفاق گردید آن را پس می زند. در سوره لقمان آیه 25 خطاب به پیغمبر (ص) آمده است اگر از کافران سؤال کنید و بپرسید این آسمان ها و کهکشان ها را با همه پیچیدگی ها و رموزی که در آن است چه کسی خلق کرده، می گویند خداوند خلق کرده است اما اگر منافق شود، این را نمی گوید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خیلی از اساتید و بزرگان هستند که تا می آمدند روایت بخوانند منقلب می شدند و محبت اهل بیت (ع) اشک آنها را جاری می کرد. آن کسی که مؤمن است به هر اندازه ای که ایمان قوی باشد، اثرپذیری در انسان جدی تر می شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مؤمن حقیقی کسی است که وقتی نام خدا آورده می شود، قلبش متأثر می شود و وقتی هم آیات قرآن برایش تلاوت می شود، ایمانشان را رشد می دهند، اینها آدم هایی هستند که تکیه‌شان فقط به خداوند است.

وی گفت: هَمَّام از شیعیان امام علی (ع) بود به حضرت عرض کرد متقین را برای من توصیف کن، جوری توصیف کن که چهره متقین را در کلام تو ببینم، چون می دانم تو این هنر را داری که راجع به هر موضوعی جوری صحبت کنی که عین واقعیت را در کلام شما می توان دید.

وی بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) ابتدا استنکاف کرد که پاسخ بدهد چرا که همانطور عشق و محبت خداوند را در قلب او می دید و بیشتر از آن را طاقت نمی آورد، امام به جوابی کوتاه بسنده کرد؛ اما پس از اصرار همام، خطبه متقین را با برشمردن ۱۰۵ صفت از افراد باتقوا ایراد فرمود که همام با شنیدن آنها بیهوش شد و سپس جان سپرد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امروز می بینیم مردم از کشورهای مختلف و دور برای زیارت حضرت در ایام اربعین به عراق سفر می کنند و این خیر بزرگی برای همه کسانی است که در این مسیر قدم بر می دارند.

خبرنگار: امین نعمتی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha