پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
زر

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه نماز جمعه و اربعین به ایجادتمدن اسلامی کمک می کند تصریح کرد: در آستانه ظهور امام زمان (عج)مردم دنیا از طریق امام حسین با اسلام و تشیع آشنا می شوند لذا یکی از ابزارهای آشنایی مردم دنیا با اسلام اربعین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز جلسه شورای اداری و گرامی داشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور که با حضور ائمه جمعه منطقه کاشان و رئیس شورای سیاست گذاری در مصلای نماز جمعه آران و بیدگل برگزار شد، اظهار داشت: نماز جمعه مصداق تعظیم شعائر اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کسی که شعائر اسلامی را تعظیم کند نشان از تقوای قلب است گفت: گاهی تلاش می کنیم که چشم، دست ،گوش و شکم را به گناه آلوده نکنیم این تقوای اعضاء بدن است اما نماز جمعه باعث تقوای قلب روح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه خدای متعال نماز جمعه را برای تقویت ایمان و تقوای قلب قرار داده است گفت: مستحب است ائمه جمعه در نماز جمعه سوره جمعه و منافقان را بخوانند گفت: در سوره جمعه تصریح به ذکرالله یا نماز جمعه دو رکعتی می کند و بعضی ها ذکرالله را خطبه نماز جمعه می دانند.

عضو خبرگان رهبری افزود: وقتی سوره جمعه را امام جمعه می خواند یکی از آیاتی که به عنوان عبرت در این سوره مرتب تکرار می شود بحث عمل است و مثل علمای یهود نباشید که کتاب را حمل می کنند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه مرحوم علامه طباطبایی می فرماید ضرری که از منافقین به اسلام رسیده است از مشرکین ، یهود و نثاری به اسلام نرسیده است ابراز داشت: خطیب جمعه خطر نفاق را مرتب به مردم گوشزد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی با بیان اینکه مرحوم علامه طباطبایی می فرماید دو جور نفاق یکی نفاق مکه و دیگری نفاق مدینه را داریم گفت: بعضی ها می گویند نفاق مدینه را قبول داریم چون در اوج قدرت پیامبرعظیم الشان اسلام بود، لذا نفاق مکه را به طمع بعد از 23 سال نبوت پیامبر ایمان آورند تا بتوانند جایگاه خلافت آن حضرت را به دست آورند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه نماز جمعه و اربعین به ایجاد تمدن اسلامی کمک می کند تصریح کرد: هیچ وقت نباید ایجاد تمدن اسلامی را فراموش کنیم چرا که در آستانه ظهور امام زمان(عج) مردم دنیا از طریق امام حسین (ع) با اسلام و تشیع آشنا می شوند؛ لذا یکی از ابزارهای آشنایی مردم دنیا با اسلام اربعین است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه طی 46 سال گذشته پیام نصرت را به مردم گوشزد کرده است گفت: اینکه شورای اداری شهرستان آران و بیدگل برای نماز جمعه تشکیل شده کار ارزشمندی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha