جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024
سیدحمید میرباقری، استاد حوزه علمیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: هم‌نشینی با تارک‌الصلاة و کسی که حریم محرم و نامحرم را حفظ نمی‌کند، به‌مرورزمان انسان را به تباهی می‌کشاند و کسی که گرفتار گناه شود، شیطان او را گام‌به‌گام به جایی می‌رساند که به‌راحتی می‌تواند، دین او را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحمید میرباقری، استاد حوزه علمیه طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، در ادامه تبیین عوامل و موانع عاقبت‌به‌خیری، ضعف اعتقاد و ایمان در زندگی را عمده‌ترین مانع عاقبت‌به‌خیری دانست و ابراز داشت: امام حسین علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «اِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلی اَلْسِنَتِهِمْ یَحوطونَهُ ما دَرَّتْمَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ» به راستی که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آنهاست، تا جایی که دین وسیله زندگی آنهاست، دین دارند و چون در معرض امتحان قرار گیرند، دین‌داران کم می‌شوند.

وی گناه در زندگی را از دیگر موانع بسیار مهم عاقبت‌به‌خیری برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه ۱۰ سوره روم می‌فرماید «ثُمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاءُوا السُّوأَی أَنْ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَکَانُوا بِهَا یَسْتَهْزِئُونَ» عاقبت و سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به مسخره گرفتند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در تبیین فرازهایی از آیه ۲۱ سوره نور تصریح کرد: کسانی که ایمان آورده‌اند، باید مراقب باشند تا دنباله‌روی شیطان نشوند و پای خود را جای پای شیطان نگذارند؛ چرا که مسیر شیطان مسیر فحشا و منکر است.

میرباقری با بیان این که شیطان هیچگاه به یکباره انسان مؤمن را نمی‌تواند گمراه سازد، یادآور شد: شیطان در مواجهه با کسی که نماز اول وقت می‌خواند و عفیفه هست، گام‌به‌گام به‌پیش می‌رود و به تک‌تک گناهان و خطاهای کوچک انسان چنگ می‌زند تا به هدف نهایی گرفتن ایمان و گرفتاری انسان در وادی کفر برسد.

وی هم‌نشینی مؤمن با انسان‌های آلوده را یکی از شگردها و گام‌های برجسته شیطان توصیف نمود و اذعان داشت: هم‌نشینی با انسان‌های آلوده نخستین گام شیطان برای دوری انسان از وادی ایمان و حرکت در مسیر گمراهی است. هم‌نشینی با تارک‌الصلاة و کسی که حریم محرم و نامحرم را حفظ نمی‌کند، به‌مرورزمان انسان را به تباهی می‌کشاند.

میرباقری به روایتی از پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله اشاره نمود و اذعان داشت: مَثَل همنشین خوب، مَثَل عطرفروش است که اگر از عطرش به تو ندهد از بوی خوشش به تو می‌رسد و حکایت همنشین بد، حکایت آهنگر است که اگر لباس تو را نسوزاند گرمای آتشش تو را می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که در خلوت با نامحرم به هر شکلی که باشد، نفر سوم شیطان است و شیطان مؤمن را در خلوت با نامحرم به سمت گناه می‌کشاند، اظهار داشت: بسیاری از گرفتاری‌های جامعه ما به‌خاطر عدم مراعات دستورات دینی است؛ امروز اگر جوان متدین نگاه به نامحرم نکند، او را به عقب‌افتادگی متهم می‌کنند! مراقب باشیم که نگاه به نامحرم تیری از سوی شیطان است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: کسی که گرفتار گناه شود، شیطان او را گام‌به‌گام به جایی می‌رساند که به‌راحتی می‌تواند، دین او را بگیرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha