شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: دین اسلام در بحث اخلاقیات دستورات فراوانی را به همه ما مسلمانان داده و این دستورات تا جایی مورد توجه قرار گرفته است که در بسیاری از روایات و حتی آیات قرآن به خوش اخلاقی و نیک گفتاری و حُسن خلق تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب شهرستان بانه در سخنانی اظهار داشت: حُسن خلق و مهربانی از صفات مومنین طبق منابع دینی می‌باشد.

امام جمعه شهرستان بانه تصریح کرد: بنابراین انسان مومن با اخلاق نیکو و امانت داری و راستگویی و صداقت از دیگران تمیز داده می‌شود لذا هر کسی که می‌خواهد بفهمد که مومن است یا نیست باید به اخلاقیات خود رجوع کند.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه دین اسلام در بحث اخلاقیات دستورات فراوانی را به همه ما مسلمانان داده و این دستورات تا جایی مورد توجه قرار گرفته است که در بسیاری از روایات و حتی آیات قرآن به خوش اخلاقی و نیک گفتاری و حُسن خلق تاکید شده است.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فردی که به درستی خدای خود را شناخته است هرگز با دیگران سر جنگ نداشته و ندارد و با برادر دینی خود محبت و مهربانی رفتار می‌کند و در شادی‌ها و ناخوشی‌ها با وی همراه می‌باشد.

امام جمعه شهرستان بانه یادآور شد: حُسن خلق و اخلاق نیکو از ویژگی‌های یک مسلمان است که همین ویژگی‌ها از واجبات دینی نیز محسوب می‌شوند بنابراین انسان مسلمان و خداجو و نمازخوان تنها فردی عابد نیست بلکه کسی است که در کنار عبادات خود در امور اجتماعی و فردی، انسانی رستکار و خوش اخلاق و نیک اندیش می‌باشد.

وی در پایان سخنان خود افزود: در جامعه ما شاهد مشکلات بسیاری هستیم که قشر عظیمی از جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است بنابراین باید به یاری همنوعان خود برسیم تا مسلمان بودن خود را در عمل ثابت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha