جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024
ا

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: نماز جمعه پناهگاه مردم است و هر هفته، پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در بندرعباس، به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در نشست هم‌افزایی با مدیران خبرگزاری و روزنامه‌های هرمزگان، اظهار داشت: در سه ساله دولت سیزدهم با پیگیری و تاکید بنده و همکاری و همراهی شخص رییس جمهور شهید و استاندار هرمزگان، صنایع استان بیشتر پای کار آمدند و نزدیک به ۲ همت در حوزه ساخت بیمارستان کودکان بندرعباس و فاز دوم بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود، سرمایه‌گذاری کردند که در مقایسه با بودجه‌های اختصاصی دولت، پشتیبان بوده است، البته نسبت به دیگر صنایع استان‌های کشور عقب هستیم و توازن نداریم.

وی افزود: در استان‌های همجوار شاهد ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی هستیم که در استان هرمزگان نیز تا به سرانجام رسیدن مسئولیت‌های اجتماعی صنایع این مطالبه‌گری را به جد پیگیر خواهم بود.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به بحران کم‌آبی به عنوان مشکل اساسی استان و ضمن بازدیدی که اخیرا از آب شیرین‌کن خلیج‌فارس در بندرعباس داشته است، گفت: شهرها و روستاهایی که در مسیر خطوط انتقال آب از استان هرمزگان هستند، باید از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند و دولت نباید یک سرمایه‌گذاری مستقلی برای تامین آب این روستاها انجام دهد، قیمت این آب نیز نباید با قیمت تمام شده محاسبه شود چرا که اغلب این روستاها محروم هستند و توانایی پرداخت آب با هزینه بالا را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: در دولت جدید نیز به جد پیگیر این موضوع هستیم که خطوط انتقال آب که از محل آب شیرین کن خلیج فارس به خارج از استان منتقل می‌شود، تمام روستاها و شهرهای اطراف را تحت پوشش آبرسانی قرار دهد.

حوزه فرهنگ و هنر و رسانه هرمزگان مظلوم است

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به مظلومیت حوزه فرهنگ و هنر استان، ابراز کرد: وضعیت مالی و بودجه‌ای حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در استان هرمزگان راضی کننده نیست، چرا که کمترین اعتبار از بودجه عمومی دولت به این حوزه اختصاص دارد و از لحاظ حمایت‌های مادی و بودجه‌ای نسبت به این بخش غفلت شده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید نسبت به رسانه‌ مهربان باشند و از آن‌ حمایت کنند، یادآور شد: مظلوم‌ترین بخش اعتباری استان مربوط به بخش فرهنگ است که تا اصلاح نشود، بسیاری از کارها با مشکل مواجه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با اشاره به اینکه رسانه‌ها موتور محرک پیشرفت در استان هستند، گفت: رسانه‌ها باید با نقد منصفانه و بیان مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، این حرکت و نقش محرک در استان را به درستی ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده یادآور شد: رسانه‌ها و ائمه جمعه هر ۲ از جهاتی زبان مردم و حلقه وصل ارتباط مردم با حاکمیت و نماینده حاکمیت هستند که در این وجه اشتراک می‌توانیم هم افزایی داشته باشیم، رسانه‌ها می‌توانند مشکلات مردم و استان و مسائل ارتقای سطح کیفی خدمات دولت را پیگیری کرده و هم افزایی داشته باشند.

وی دومین مساله در حوزه فرهنگ استان را خلأ قرارگاه فرهنگی دانست و یادآور شد: البته هم اکنون طرح ساماندهی مساجد را شروع کردیم و به‌زودی در اطلس مساجد استان پیشرفت آن را بارگذاری و اطلاع رسانی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به نشست شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی، عالی‌ترین شورایی است که در عرصه فرهنگی استان باید نظر دهد، تصمیم بگیرد و مصوبات آن هم قابل اجرا است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر ۷۳ جلسه با ۲۲۹ دستورکار و ۲۷۹ مصوبه در نشست شورای فرهنگ عمومی هرمزگان داشتیم و ۲ جلسه ویژه نیز در جزیره هرمز برگزار شد و مسئولان استانی پیگر این موضوع هستند.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به اینکه نامگذاری اماکن دولتی و غیردولتی در صلاحیت فرهنگ عمومی استان است و هیچ دستگاهی حق مداخله در این کار را ندارد، اظهار کرد: نامگذاری اماکن دارای پیام اجتماعی و فرهنگی است که باید از طریق دستگاه مربوطه پیشنهاد شود و سپس در کارگروه بررسی پیشنهادات اماکن دولتی و خصوصی بررسی و در نهایت در صحن علنی شورا تصویب شود که البته این مهم در استان اتفاق نمی‌افتد و در یک سال اخیر به جد پیگیر این موضوع هستیم.

جای نهضت مطالبه‌گری خالی است

امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به اینکه جای نهضت مطالبه‌گری در استان خالی است، ادامه داد: در رابطه با بحث قرارگاه گام دوم انقلاب اسلامی نیز یک خلایی در استان هرمزگان مشاهده کردیم که این خلا اصحاب رسانه به ما منتقل کردند و آن بحث مطالبه‌گری بوده که به سمت هوچی گری می‌رود و این باعث می‌شود مطالبه‌گری دفع شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث نهضت مطالبه‌گری جز خواسته‌ها و مطالبات نظام و رهبرمعظم انقلاب است، پس اگر امروز بخواهیم به دولت‌ها و مردم کمک کنیم، باید این بحث مطالبه‌گری را گسترش دهیم و از طرفی هم شاهد یکسری اتفاقاتی بودیم که تبدیل به هوچی گری و تخریب می‌شود، لذا در قرارگاه گام دوم مقدمات کار را از ۶ ماه اخیر آماده کرده و با مسئولان ارشد استان نیز شور و مشورت‌های لازم انجام می‌دهیم که آمادگی داشته باشیم این قرارگاه در بخش‌های مختلف تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در استان پیگیر باشیم.

وی تصریح کرد: در مرحله بعدی نیز این قرارگاه باید بتواند نهضت مطالبه‌گری را با کمک مجموعه رسانه‌ها و همکاری آن‌ها به شکل مطلوب و اخلاقی و صحیح دنبال کند تا از پیامدهای آن دور باشیم.

نماز جمعه پناهگاه مردم است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به پنجم مرداد سالروز نخستین اقامه نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: نماز جمعه از دیدگاه شیعه و اهل سنت دارای شأن حاکمیتی است که نخستین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ در تهران به امام آیت الله طالقانی اقامه شد و سپس به تدریج شبکه نماز جمعه در سراسر کشور گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: نماز جمعه پناهگاه است و هر هفته، پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در بندرعباس، به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: پشت میزنشین نیستم و در طول هفته به سرکشی از محلات فقیرنشین و روستاها و شهرهای استان و بررسی و پیگیری از مسائل و مشکلات مردم مشغول هستم، چرا که توصیه رهبر معظم انقلاب بر این است که «دست مهرتان بالای سر همه باشد».

وی به برنامه‌های انجام شده اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامات تاثیرگذار و مطلوبی در خصوص حوزه‌های علمیه استان انجام گرفته و در حوزه نشست با نخبگان استان، ساماندهی مساجد، ارتباط با علما و نخبگان اهل سنت و همچنین مطالبه رهبرمعظم انقلاب در خصوص تعمیق معنویت و معارف دینی و اخلاقی گام‌های خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha