شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
محمدی لائینی

حوزه/ امام جمعه ساری با اشاره به تشریح رهبر معظم انقلاب درباره خصوصیات موردنظر برای انتخاب مدیران دولت چهاردهم گفت که براساس فرمایشات ایشان شایسته سالار عامل اصلی انتخاب مدیران این دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی، در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مجلسیان به همراه رئیس جمهور منتخب ، خصوصیات افرادی که قرار است در دولت چهاردهم صاحب مقام شوند در ۱۱ عنوان برشمردند.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات رهبری آن کسی باید میدان داری کرد که امین، صادق ، متدین باشد و از بن دندان معتقد به نظام جمهور ی اسلامی، امیدوار به آینده، تشرع، اشتهار به پاکدستی و صداقت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لایینی اضافه کرد: داشتن نگرش ملی بجای نگرش حزبی ، کارآمدی از دیگر خصوصیات است و با لحاظ کردن این ملاک ها هیات وزیران خوب، کارآمد، متدین و انقلابی سر کار بیایند تا بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دولت چهاردهم باید شایسته سالاری داشته باشند و در انتخاب این مدیران نباید مساله جنسیت، اقوام و مذاهب دخیل باشد و این خلاف عدالت و شایسته سالاری خواهد بود.

امام جمعه ساری به آغاز فصل برداشت برنج اشاره کرد و و از دولتمردان خواست ممنوعیت واردات برنج ، عدم عرضه برنج های موجود در بنادر و عدم تخصیص ارز ترجیحی برای واردات برنج را در چند ماه اخیر مورد نظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: تابستان فصل گرما و نیاز به صرفه جویی در مصرف آب ، برق و گاز داریم چرا که معدل و سرانه مصرف کشور ما نسبت به کشورهای دیگر چند برابر است و باید این موضوعات جدی گرفته شود .

وی با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه گفت که نماز جمعه جامعه را به وحدت و انسجام سوق داده است و همزمان پیوند امت و امام را شکل می دهد و تقویت و توسعه فهم را ایجاد می کند .

امام جمعه ساری بیان کرد: نماز جمعه سنگر انقلاب اسلامی و پرورشگاه و قدمگاه شهیدان است و این پایگاه خدمت به شمار می رود.

وی گفت: مساله جمعیت باید جدی گرفته شود و ازدواج و فرزندآوری بیشتر شود و جمعیت کشور به سمت جوانی حرکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha