شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
عرفانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین در سومین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان قزوین گفت: اربعین در اربعین نباید بماند و فرهنگ مهدویت در اربعین حسینی باید نشر و تبلیغ و در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان قزوین گفت: تمدن نوین اسلامی باید ادامه پیدا کند و مهدویت و فرهنگ مهدویت ادامه این تمدن نوین اسلامی است بلکه این تمدن نوین انتهای راه و مقصدش مهدویت و ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

دبیر شورای عالی حوزه قزوین اظهار داشت: در زیارت عاشورا هم مهدویت و فرهنگ مهدویت نهادینه شده همانطور که می خوانیم وَ أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِی مَعَ إِمَامٍ هُدًی (مَهْدِی) ظَاهِرٍ نَاطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْکُمْ
و روزی کند خون خواهی ام را به همراه امام هدایت گر آشکار و گویای به حق از خاندان شما، که انتظار فرج به امید عدالت و انتقام خون حسین علیه السلام را در خود نهادینه دارد.

وی افزود: وقتی بررسی می کنیم بیانات امام حسین(ع) درباره مهدویت و امر ظهور را، به پیوند عمیق و ناگسستنی این دو قیام مهم و سرنوشت ساز پی می بریم آن چه حسین(ع) می دانست و آن را به اصحاب بزرگوارش انتقال داد، هدفی بزرگ بود که آیندۀ جهان را رقم می زند و صد البته ارزش چنین جانفشانی ها را داشته و دارد.

وی در پایان تاکید کرد: عاشورا زمینه ساز قیام و انقلاب منجی بشریت خواهد بود؛ چرا که این واقعه، موجب ایجاد یک اندیشه بنیادین در شیعه شده که مرگ، بهتر از زندگی تحت حکومت ستمگران و قدرت های کافر است این اندیشه در طول تاریخ با شیعه همراه بوده و چنین عاملی باعث شکل گیری انقلاب هایی مانند انقلاب اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha