شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
حجت الاسلام رستم نژاد در آزمون ورودی حوزه علمیه

حجت الاسلام والمسلیمن رستم نژاد گفت: با توجه به ثبت نام چندین برابر ظرفیت حوزه های علمیه، فقط تا سقف ۵ هزار نفر جذب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علیمه در حاشیه آزمون ورودی حوزه های علمیه در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: بحمدالله آزمون ورودی امسال در سه سطح متوسطه اول، متوسطه دوم و دانشگاهی امروز به صورت همزمان در ۶۰ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

آغاز آزمون ورودی حوزه های علمیه در ۶۰ مرکز سراسر کشور + عکس

وی افزود: سؤالات امتحانی هر مقطع ۵۰ سؤال و با عنایت به همان سطح علمی متسابقین طراحی و ارائه شده است. البته تمام مراکز آزمونی ما شامل این سه مقطع نمی شوند چرا که در برخی حوزه های امتحانی فقط در دو مقطع متوسطه اول و دوم آزمون برگزار شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه سقف پذیرش امسال ۵ هزار نفر است، بیان کرد: با توجه به اینکه چندین برابر ظرفیت در آزمون ورودی ثبت نام کرده اند اما به جهت کیفی گزینی فقط ۵ هزار نفر از داوطلبان موفق به ورود حوزه های علمیه خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد به کیفی گزینی داوطلبان ورود به حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: طی هفت، هشت سال اخیر میانگین معدل ورودی های حوزه از آموزش و پرورش و دانشگاه ۱۵ بوده که در چند سال اخیر به مرز ۱۷ رسیده است. علت این به‌گزینی شرایط موجود در حوزه است، چرا که دروس و رشته هایی که در حوزه ارائه می گردد برای یک داوطلب معمولی سخت و تلاش مضاعفی را می طلبد، اما وقتی استعدادهای برتر دانش آموزش و دانشگاهی پذیرش شوند این سختی و تلاش مضاعف برای آنان متفاوت تر است.

انتهای پیام

استاد حوزه علمیه ادامه : هدف و غرض ما از حوزه تقفه در دین است، فقه در دین، متوقف بر فهم متن دین است که به زبان عربی است که و عربی مدنظر است که در حد عصر نزول قرآن باشد، چاره ای هم نیست طلبه ای که می خواهد در این مسیر گام بردارد یک طلبه عربی دان در حد تخصص باشد لذا این نگاه کیفی در جذب و پذیرش حوزه های علمیه وجود دارد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha