شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
تصاویر/آزمون ورودی حوزه های علمیه

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه با رقابت داوطلبان در ۶۰ مرکز آزمون سراسر کشور آغاز شد و براساس اعلام مسئولان تا سقف ۵ هزار نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آزمون ورودی حوزه های علمیه امروز جمعه پنجم مرداد ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۹ صبح علاوه بر مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به عنوان کانون مرکزی در ۶۰ مرکز آزمون سراسر کشور آغاز شد.

ببینید:

تصاویرآزمون ورودی حوزه‌های علمیه در قم 

این آزمون در قم و سراسر کشور به صورت همزمان، متمرکز و در ۳ گروه و مقطع تحصیلی (متوسطه اول، متوسطه دوم و دانشگاهی) در حال برگزاری است.

ظرفیت پذیرش ۵ هزار نفر

به گفته حجت الاسلام والمسلیمن رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، سؤالات امتحانی هر مقطع ۵۰ سؤال و با عنایت به همان سطح علمی متسابقین طراحی و ارائه شده است. البته تمام مراکز آزمونی شامل این سه مقطع نمی شوند چرا که در برخی حوزه های امتحانی فقط در دو مقطع متوسطه اول و دوم آزمون برگزار می شود.

براساس اعلام معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، از میان ثبت نام شده‌ها، تا سقف ۵ هزار نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد.

رقابت ۱۲۰۰ داوطلب در قم

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم هم در حاشیه برگزاری آزمون سراسری دواطلبان ورود به حوزه علمیه در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم هم اظهارکرد: با توجه به نگاه کیفی حوزه های علمیه به پذیرش داوطبان امسال بیش از ۱۲۰۰ نفر در حوزه علمیه قم متقاضی ورود هستند.

به گفته قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم این آمار با توجه به حضور افراد مختلف متقاضی که بعضا از طریق کمیسیون پذیرش مبادرت به حضور دارند به ۱۵۰۰ نفر خواهد رسید.


۵۰ مدرسه علمیه قم آماده میزبانی از سربازان امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان معاون آموزش حوزه علمیه قم هم در حاشیه برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه از آمادگی و میزبانی ۵۰ مدرسه علمیه ویژه ورودی‌های جدید سطح یک در استان قم خبر داد.

۲۵ مرداد؛ زمان اعلام نتایج

نتایج آزمون ۲۵ مرداد ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش حوزه های علمیه به نشانی https://paziresh.ismc.ir اعلام خواهد شد.

فیلم | داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه از انگیزه خود می‌گویند

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha